شناسهٔ خبر: 21500016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله سبحانی: هسته فکری دانش آموزان به سوی عمل گرایی تربیت شود

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرک محوری یعنی بار شدن بر روی دوش دولت که این نگاه، صحیح نیست و باید دانش آموزانی کاری و عمل‌گرا تربیت کرد نه افرادی که تنها به کار اداری می اندیشند.
آیت الله سبحانی همچنین با بیان این که محتوای کتب درسی روز به روز در حال تکمیل تر شدن است گفت: مجری خوب که همان معلم در مدارس است مهمتر از کتاب و برنامه خوب است، چراکه باید معلم کتاب را تدریس کند به همین دلیل معلمان دینی باید افرادی باشند که به مطالب کتاب های درسی اعتقاد داشته و از روی علاقه آنها را تدریس کنند.
وی با تاکید بر استفاده از معلمان متخصص علوم دینی برای آموزش کتاب های دینی مدارس تاکید کرد: نباید کسی که متخصص فیزیک است، بدون تخصص، مثلا قرآن را تدریس کند، زیرا در حقیقت ضرر آن بیشتر است.
این مرجع تقلید افزود: باید در گزینش معلمان دقت کرد و کمیته ای که اساتید و معلمان دین و اخلاق را انتخاب می کند طوری عمل کند که معلمان دینی به تمام معنا دین مدار باشند.
وی با تاکید بر تقویت مدارس غیر دولتی نیز گفت: مردم در حوزه هزینه‌ها و مخارج، انگیزه‌های بسیاری دارند که شامل دین و تعلیم فرزندان است؛ باید این انگیزه را زنده نگاه داریم؛ یعنی مدارس غیر دولتی که با پول خود اداره می شوند؛ اگر صحیح است، آنها را تقویت کنیم.
آیت الله سبحانی با اشاره به آثار پر برکت مدارس دینی در پیش از انقلاب اسلامی در جهت انتظار باورها و اعتقادات دینی گفت: تاسیس دبیرستان علوی و مدرسه تعلیمات اسلامی در شرایط خفقان پیش از انقلاب اسلامی، نوری در ظلمت بود و آثار و برکات بسیاری داشت، بر این اساس، برای تاسیس این گونه مدارس که با پول دانش آموز و خیرین اداره می شود به شرط تایید کار باید زمینه صدور مجوز آن‌ها تسریع شود.
این مرجع تقلید توجه به حفظ قرآن در مدارس کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در برخی کشورهای اسلامی به دانش آموزان یک سال مرخصی تحصیلی داده می شود تا حافظ قرآن شوند و بعد اجازه ادامه تحصیل نیز به آنها داده می شود که باید از این الگو استفاده شود و اگر دانش آموزی وجود دارد که حاضر است یک سال به عنوان حفظ قرآن برنامه داشته باشد به او این فرصت داده شود و سپس به مدرسه بازگردد.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

نظر شما