شناسهٔ خبر: 21499967 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سانحه ای اندوهبار برای کاروان کمک های بشر دوستانه مسلمانان میانمار

سانحه تصادف کامیون حامل کمک های بشردوستانه برای مسلمانان آواره روهینگیا در بنگلادش 9 قربانی بر جا گذاشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس گزارش ها از بنگلادش، این حادثه که در شهر مرزی کاکس بازار روی داد.
قربانیان این سانحه عمدتا از کارگران هستند.
علت حادثه ناتوانی راننده در کنترل کامیون اعلام شده است.
در خبری دیگر صدها بودایی با یورش به کاروان حامل کمک های بشردوستانه برای مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در شمال غربی میانمار تلاش کردند مانع از رسیدن آن به دست آوارگان مسلمان شوند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سیتوه، به گفته یک شاهد، مهاجمان به سمت این کاروان، بمب های آتش زا پرتاب کردند ولی دخالت نیروهای پلیس میانمار و تیراندازی هوایی آنها باعث پراکنده شدن آنها شد.
این کاروان که توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ سازماندهی شده بود عازم مناطق شمالی این ایالت آشوبزده راخین بود.
اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا از اواخر ماه اوت باعث شده است تا کنون بیش از 420 هزار مسلمان از میانمار به سمت کشور همسایه یعنی بنگلادش فرار کنند. هزاران روهینگیایی نیز در داخل میانمار به سبب ترس از اقدامات سرکوبگرانه نظامی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند و به غذا و سایر مایحتاج اولیه دسترسی ندارند.
یک مقام دولتی میانمار روز پنجشنبه گفت عصر روز چهارشنبه صدها نفر تلاش کردند مانع از حرکت یک کشتی شوند که در حال بارگیری حدود پنجاه تن کمک انساندوستانه در اسکله ای در شهر سیتوه در ایالت راخین بود.
مهاجمان که برخی از آنها میله های چوبی و فلزی به دست داشتند، بمب های آتشزا پرتاب کردند و نیروهای پلیس مجبور شدند برای پراکنده کردن آنها اقدام به تیراندازی هوایی کنند. دفتر اطلاع رسانی دولت میانمار از بازداشت هشت نفر در این زمینه خبر داد.
 سخنگوی صلیب سرخ هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.
 

نظر شما