شناسهٔ خبر: 21499166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

درخواست ترامپ از سازمان ملل درباره بحران میانمار

خبرگزاری ایسنا

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ضمن آنکه تاکید کرد، رئیس‌جمهور کشورش از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد تا برای پایان خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینجای میانمار اقدامی جدی و سریع انجام دهد، این بحران را تهدیدی برای جهان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی در نشست شورای امنیت حول محور اصلاحات حفاظت صلح، ارتش میانمار را متهم کرد که به حملات شبه‌نظامیان به پاسگاه‌های ارتش با بی‌رحمی کامل، سوزاندن روستاها و بیرون راندن مسلمان روهینجا از خانه‌هایشان واکنش نشان داده است.

وی افزود: اگر همانطور که عدالت می‌گوید این خشونت‌ها متوقف نشود اوضاع بدتر خواهد شد و این مساله بذر نفرت و آشوب را می‌کارد که ممکن است برای نسل‌ها این منطقه را درگیر خود سازد و صلح و آرامش همه ما را تهدید کند.

این اظهارات مایک پنس جدی‌ترین واکنش دولت آمریکا به ناآرامی‌ها در استان راخین میانمار بوده که از ۲۵ اوت سال جاری میلادی آغاز شده و ۴۲۲ هزار مسلمان روهینجایی را وادار ساخته تا به بنگلادش نقل مکان کنند و از حملات ارتش که سازمان ملل آن را پاکسازی قومی می‌نامد، فرار کنند.

دیپلمات‌ها می‌گویند، اگر وضعیت بهتر نشود ممکن است شورای امنیت بیانیه رسمی‌ای را ایراد کند اما بعید است که چین و روسیه با یک اقدام جدی‌تر که نیازمند تصویب یک قطعنامه است، موافقت کنند.مایک پنس بار دیگر از ارتش میانمار خواست تا به خشونت‌ها پایان داده و از تلاش‌های دیپلماتیک برای یک راه حل بلندمدت برای مسلمانان روهینجا حمایت کند.

نظر شما