شناسهٔ خبر: 21498859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیسی: مواضع رهبری و دولت در برابر بد عهدی های آمریکا قاطع و جدی است

شهرری ـ ایرنا ـ تولیت آستان مقدس ثامن الحجج(ع) عملکرد دولت را در مقابل سخنان سخیف و بی اساس رئیس جمهور آمریکا و بد عهدی های سران این کشور در موضوع برجام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مواضع رهبری و دولت در برابر بد عهدی های آمریکا قاطع و جدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم ادای احترام هیات رئیسه و اعضای مجلس خبرگان رهبری به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: می طلبد در رابطه با برجام و توافق هسته ای کارهایی صورت گیرد که آمریکایی ها در مقام عمل آن را کاملا احساس کنند و ایران را با هیچ کشوری مقایسه نکنند و بدانند که دولت ایران از حقوق به حق ملت ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شورای نظارت بر عملکرد برجام باید تحرکات، عملکرد و بدعهدی های آمریکایی ها را کاملا زیر نظر بگیرد و متناسب با آن مواضع، اقدامات جدی صورت دهد.
رئیسی با بیان اینکه امروز کشور و ملت ایران پیش پرداخت هایی در ارتباط با اجرای برجام پرداخت کرده است اظهار داشت: امروز ما از سوی آمریکایی ها با یک بد عهدی، بی پیمانی و بی اعتباری جدی مواجه هستیم که باید دولت از حقوق ملت در صحنه بین المللی دفاع کند و در مقابل این بد عهدی های آمریکایی ها یک مقابله به مثل داشته باشد.
وی سخنان رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل را بی اساس، بی مبنا، سخیف دانست و بیان داشت: این سخنان از نظر دیپلماتیک و لسان بین المللی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و همچنین در شان یک رییس جمهور هم نیست که در مورد ملت بزرگ ایران این گونه سخن بگوید.
رئیسی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران همواره نسبت به میثاق ها و پیمان ها پایبند هستند اضافه کرد: ملت بزرگ ایران در طول چهار دهه پیروزی انقلاب همواره با بد عهدی و دشمنی آمریکایی ها مواجهه بوده اند از همین رو همیشه نسبت به سران این کشور بد بین و بی اعتماد هستند.
وی ادامه داد: امروز دست آمریکایی ها در ایجاد ناامنی در منطقه خاورمیانه و ایجاد و گسترش گروه های تروریستی و تکفیری مانند داعش و القاعده برای ملت بزرگ ایران رو شده است.
هیات رئیسه و اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(پنجشنبه) و در پایان سومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و قرائت فاتحه، زیارت نامه و نثار تاج گل به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.
این اجلاسیه عصر چهارشنبه(دیروز) با قرائت بیانیه ای با تاکید بر زنده نگه داشتن شعائر حسینی، بازنگری در سیاست های انتخاباتی بر اساس سیاست های کلی انتخابات، مسدود کردن راه های نفوذ و آگاهی بخشی به مردم و محکومیت همه پرسی در کردستان عراق، به کار خود پایان داد.
3218 / 6139 /1484
خبرنگار: امیرجعفری سرگزه **انتشار : اصغر رضاخانی

انتهای پیام /*

نظر شما