شناسهٔ خبر: 21497846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکل تهدیدات ترامپ علیه کره شمالی را غلط دانست

R31356/P36447/S8,87,89,97,1128/CT10

صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا علیه کره شمالی در مجمع سازمان ملل وارد کرده و خواستار راه حل دیپلماتیک برای حل مناقشات با کره شمالی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در واکنش به تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اگر کره شمالی برنامه های اتمی خود را ادامه دهد اقدامات شدیدی علیه این کشور را در پیش می گیرد شدیدا  به این تهدیدات انتقاد وارد کرده  و خواستار یک راه حل دیپلماتیک برای مناقشات با کره شمالی شد.

مرکل همچنین تاکید کرد که بعد از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل که کره شمالی را تهدید به نابودی کامل کرده است هنوز با وی صحبت نکرده است.

مرکل که در گفت‌وگو با "دویچه وله" سخن می گفت تاکید کرد که من قبل از سخنرانی ترامپ تلفنی با وی صحبت کرده بودم و در گفت‌وگوی تلفنی هم این مسئله را آشکار کردم که باید برای این بحران یک راه حل دیپلماتیک یافت شود.

صدر اعظم آلمان شدیدا سخنرانی ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و گفت که وی مخالف چنین تهدیداتی است. به اعتقاد دولت آلمان هرگونه راه حل نظامی نامناسب است و ما بر راهکار دیپلماتیک تاکید داریم.

مرکل در عین حال تحریم ها علیه کره شمالی را پاسخ درستی به آزمایش های موشکی و اتمی این کشور دانسته و هر گونه راهکار دیگر علیه این کشور را غلط ارزیابی کرد.

ترامپ در برابر مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا قدرت و صبر بزرگی دارد، اما اگر مجبور شود از خود و متحدانش دفاع کند هیچ گزینه دیگری به غیر از نابودی کامل کره شمالی ندارد.

انتهای پیام/    

نظر شما