شناسهٔ خبر: 21497226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید لاوروف بر ادامه حمایت روسیه از پایداری برجام

R7969/P36447/S8,89,95,97,1128/CT10

وزیر خارجه روسیه در نشست وزیران گروه «۱+۵» و ایران، تاکید کرد کشورش همچنان از پایداری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روز گذشته در نشست وزیران کشورهای عضو گروه «1+5» و ایران که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، بر پایبندی مسکو به ادامه پایداری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف در این نشست بار دیگر تایید نمود که مسکو همچنان از پایداری برجام حمایت کرده و پایبندی همه طرفین شرکت کننده در توافق بین المللی مهم را ضروری می داند.

در این بیانیه تاکید شده است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شرایط لازم برای تامین تحقق کامل همه امکانات به منظور اجرای توافقات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و از جمله امنیتی را فراهم کرده است.  

بر اساس این اطلاعات، در این نشست نتایج آخرین گزارش "یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آن بر اجرای داوطلبانه تمامی تعهدات ایران در چارچوب توافقنامه هسته‌ای مورد تایید قرار گرفته، بررسی شد. "فدریکا موگرینی" دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپا نیز در این بر لزوم حفظ توافق هسته ای با ایران تاکید کرد. "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعتراف نمود که ایران به تعهدات خویش بر اساس برجام پایبند بوده است.  

این در حالی است که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی از جامعه جهانی خواسته بود تا توافق هسته‌ای با ایران را لغو کرده و یا آن تغییر دهد. 

انتهای پیام/                              

نظر شما