شناسهٔ خبر: 21496874 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

گفت‌وگویی با رضا مهاجری سرمربی پدیده خراسان

هدف ما حضور در بالای جدول است

رضا مهاجری گفت: استراتژی ما از همان ابتدای فصل این بوده که در بین شش تیم بالای جدول قرار بگیریم و این توانایی در تیم ما وجود دارد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی: پدیده مشهد یکی از تیم‌هایی بوده که در شروع لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شده است. بردهای پرگل این تیم مقابل استقلال، سپاهان و سایپا باعث شده تا این تیم هم‌اکنون در رده سوم لیگ برتر قرار بگیرد.

هدف ما حضور در بالای جدول است

به گزارش بولتن نیوز به نقل از روزنامه شرق، رضا مهاجری این فصل سومین فصل حضورش در پدیده را تجربه می‌کند و این‌بار امیدوار است که این تیم در پایان فصل هم یک تیم بالای‌جدولی باشد. او در گفت‌وگویی درباره اهداف تیمش در ادامه فصل توضیح داد.

‌نتایج پدیده در دو هفته اخیر خیره‌کننده بود؛ شما آمدید در تهران با دو گل استقلال را شکست دادید و سپس سایپا و علی دایی را با سه گل مغلوب کردید، درباره این بردها توضیح بدهید و اینکه این نتایج استمرار خواهد داشت؟

به نظر من هنوز اتفاقی برای ما نیفتاده است، ما در ابتدای راه قرار داریم. البته ما این پتانسیل را داریم تا همچنان کار کنیم و این نتایج را استمرار ببخشیم. استمرار این شرایط البته منوط به این است که همه بیشتر کار کنیم؛ از ما به‌عنوان کادر فنی گرفته تا بازیکنان تا سایر عوامل باشگاه.

 به نظر شما پدیده می‌تواند در پایان فصل هم یک تیم بالانشین باشد؟

استراتژی ما از همان ابتدای فصل این بوده که در بین شش تیم بالای جدول قرار بگیریم و این توانایی در تیم ما وجود دارد. هدف‌گذاری ما حضور در جمع شش تیم برتر است.

پدیده در دو فصل گذشته هم که شما هدایت آن را در لیگ برعهده داشتید، تیم باکیفیتی نشان داد، به‌ویژه در بازی با تیم‌های بزرگ، اما در پایان فصل نتوانستید در رده‌های بالا قرار بگیرید، علتش چه بود؟

سال گذشته ما درگیر برخی مشکلات مدیریتی شدیم که روی کار تیم تأثیر گذاشت. دو فصل پیش اولین فصل حضور من در پدیده بود، پدیده هم تیم تازه‌واردی محسوب می‌شد و دومین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد، به نظرم در آن فصل رتبه نهم، رتبه بدی برای ما نبود. فصل گذشته ما یازدهم شدیم، اگر آن مشکلات مدیریتی برای ما پیش نمی‌آمد، می‌توانستیم در نیمه بالای جدول به کار خود پایان دهیم. ما فاصله زیادی با تیم‌های بالاتر از خودمان نداشتیم. این فصل می‌خواهیم از تجربه آن دو فصل استفاده کنیم و در نیمه بالای جدول باقی بمانیم.

 پدیده یکی از تیم‌هایی بود که خیلی خوب خودش را تقویت کرد. شما چندین بازیکن، به‌ویژه در فاز هجومی گرفتید. به نظر می‌رسد تیمتان خریدهای خوبی هم داشته است؟

فصل قبل که تمام شد، ما بلافاصله کار خودمان را شروع کردیم. آنالیز خوبی از نقاط ضعف و قوتمان داشتیم و خوشبختانه توانستیم اغلب بازیکنانی که مدنظرمان بودند را جذب کنیم. البته در ادامه لیگ، ما باید دو، سه بازیکن دیگر بگیریم تا در روزهای سخت لیگ به مشکل برنخوریم.

در کادر فنی هم تغییراتی داشتید؛ آقای محمد تقوی از انگلیس آمد و به کادر فنی شما اضافه شد... .

آقای تقوی قطعا کمک خوبی به ما کرد. ایشان در اروپا حضور داشتند، با فوتبال روز دنیا آشنا بودند و باعث تقویت تیم شدند.

پدیده، فردا میهمان تراکتورسازی است. چند روز پیش شما در جام حذفی به این تیم باختید. آیا آن باخت می‌تواند روی بازی فردای شما تأثیر بگذارد.

قطعا، به نظر من ما در جام حذفی شایسته صعود بودیم، اما یک‌سری عوامل دست‌ به ‌دست هم دادند تا بازی برده را ببازیم. باید از آن بازی درس بگیریم که غفلت نکنیم و به‌راحتی قافیه را واگذار نکنیم. باید از آن بازی درس بگیریم تا فردا در تبریز دست‌پر از زمین خارج شویم.

چند روز پیش بازی افتتاحیه ورزشگاه مدرن امام رضا(ع) بین دو تیم منتخب مشهد و کربلا برگزار شد. شما سرمربی مشهد بودید. درواقع شما اولین سرمربی ایرانی هستید که در ورزشگاه امام رضا مربیگری کرده است. آیا بازی در سطح مطلوبی برگزار شد؟

بله، جا دارد از تمامی مسئولان آستان قدس و ورزش استان تشکر کنم. بازی حال‌و‌هوای خوبی داشت، حس خوبی به همه دست داد. تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمدند و روز خوبی برای فوتبال مشهد بود. امیدوارم این ورزشگاه به بهبود فوتبال مشهد کمک کند.

آیا در این روزها با مسئولان آستان قدس رایزنی شده که در آینده پدیده هم در ورزشگاه امام رضا به میدان برود؟

بله، صحبت شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و به‌زودی این اتفاق می‌افتد.

شش هفته از لیگ گذشته، ارزیابی شما از لیگ امسال چیست؟ آیا تا اینجای کار شاهد لیگ باکیفیتی بودید؟

بله، لیگ خیلی خوب و با کیفیتی داشتیم. نتیجه‌گرفتن در لیگ خیلی سخت است. شما نگاه کنید چه کسی فکر می‌کرد سیاه‌جامگان بیاید در تهران یقه پرسپولیس را بگیرد، پیکان پرسپولیس را شکست بدهد یا ما بیاییم در تهران استقلال را ببریم، سه گل به سایپا بزنیم و چهار گل به سپاهان بزنیم. کسی فکر می‌کند پارس جنوبی بیاید در صدر جدول قرار بگیرد. اینها همه نشان‌دهنده این است که ما لیگی پویا داریم. هیچ مسابقه‌ای قابل پیش‌بینی نیست و کار همه تیم‌ها سخت است.

درباره مدعیان احتمالی قهرمانی نظرتان چیست؟

به نظر من مدعیان همان چهار، پنج تیم همیشگی خواهند بود. پرسپولیس که شرایط خوبی دارد و مدعی اصلی خواهد بود. تراکتورسازی هم به مدعیان اضافه خواهد شد، به‌ویژه زمانی‌که مشکل نقل‌وانتقالاتی‌اش حل شود و بتواند بازیکن بگیرد. ذوب‌آهن هم مدعی خواهد بود. سپاهان و استقلال هم می‌توانند خود را بالا بکشند.

تیم‌هایی مثل پدیده و پارس جنوبی جم چطور؟ می‌توانند شگفتی‌ساز این فصل باشند.

کار سختی است، اما به خودمان بستگی دارد.

نظر شما