شناسهٔ خبر: 21496771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت خانه محله در محلات پرخطر مازندران

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از ساخت ۴ خانه محله در چهار محله پرخطر در شهرستان‌های ساری، نکا، بابل و آمل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علیرضا یونسی در کارگاه آموزشی تخصصی نماز و مهدویت ویژه روحانیون و ائمه جماعات استان در پلاژ وزارت کشور از ساخت خانه محله در چهار محله پرخطر در شهرستان ساری، نکا، بابل و آمل خبر داد و گفت: بودجه‌ای که دولت در این حوزه تخصیص داد قابل توجه است و با ایجاد این خانه‌ها مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف مرتفع می‌شود.


وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، افزود: آسیب اجتماعی مستقیما به سرمایه عظیم اجتماعی یعنی به مردم آسیب وارد می‌کند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: بایستی توجه داشت به همان میزان که جسم انسان آسیب می‌بیند روح نیز دچار بیماری می‌شود و درمان هردو باید مورد توجه باشد؛ برخی به بیماری روح که همانند موریانه ریشه جامعه را می‌خشکاند کمتر توجه می‌کنند.


یونسی افزود: در بیشتر جوامع مردم مراجعه به مشاوره را بد تحلیل می‌کنند بنابراین فرهنگ سازی صحیح در این زمینه توسط دستگاه‌های مربوط باید انجام شود.


وی طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی و مناطق آلوده را از جمله آسیب‌های اجتماعی موجود در استان مازندران برشمرد و گفت: پدیده طلاق در مازندران از سال ۷۰-۹۴ به شکل فزاینده روبه افزایش بود به گونه‌ای که نرخ طلاق در مازندران از نرخ متوسط کشور بیشتر بود.


یونسی با اشاره به اینکه با اجرای طرح جامع کاهش طلاق و برنامه‌های علمی٬ تحقیقی و میدانی در شهرستان‌ها٬ جلوی رشد طلاق در اغلب نقاط استان گرفته شد و آمار طلاق در این شهر‌ها رو به کاهش دارد٬ افزود: در برخی از شهر‌هایی که هنوز این روند متوقف نشده٬ آسیب‌شناسی علمی در حال انجام است و اجرای برنامه کاهش طلاق با جدیت تداوم دارد.


وی با تاکید براینکه دولت تدبیر و امید، اعتبارات خوبی را به مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق اختصاص داده است، از روحانیون خواست در سخنرانی‌های مساجد و تکایا به نقش خانواده، عشق، محبت، دوستی بین زن و شوهر جهت تحکیم خانواده پرداخته شود.


یونسی به جمعیت بالای شیعی، یکدستی قومی، بالاترین میزان امامزاده‌ها و سادات در استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران چهار سال متولی رتبه برتر در بازسازی ستاد عتبات و عالیات را دارد و بطور کلی همیشه در فعالیت‌های دینی و فرهنگی پیشتاز بوده و است و باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان بیش از پیش تلاش شود.


یونسی با اشاره به ۳۰ محله آلوده استان، گفت: با برنامه ریزی این محلات پاکسازی شدند و تمامی خانه‌ها مورد بازرسی قرار گرفت و خانواده‌های فاقد شناسنامه، معتادین زنان بی سرپرست و بدسرپرست شناسایی شدند و این محلات ساماندهی شدند.


وی افزود: شما روحانیون و ائمه جماعات استان پرچمداران، فضیلت، پاکی، جوانمردی، پاکدامنی، اخلاق و دیانت جامعه هستید مورد اعتماد مردم هستید و بایستی در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنید و مردم را آگاه از مسائل و مشکلات نمائید تا پیشگیری و کنترل در این حوزه صورت گیرد.


انتهای پیام/ع


۴ خانه محله در ۴ محله پرخطر مازندران ساخته شد

نظر شما