شناسهٔ خبر: 21496589 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاکسازی محلات آلوده به مواد مخدر کردستان

جانشین فرمانده سپاه کردستان گفت: با اجرای طرح کرامت 2 ، محلات حاشیه‌ای و آلوده به مواد مخدر استان پاکسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه کردستان در گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛گفت: قرارگاه جوادالائمه برای مبارزه با مواد مخدر و با هدف سالم‌‌سازی محلات با اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی مردم بصورت محله‌محور راه‌اندازی شده است.

به گفته جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، در حال حاضر برنامه‌های این قرارگاه در 10 منطقه حاشیه‌ای و منتخب دو شهرستان سنندج و قروه در قالب طرح کرامت 2 اجرا می‌شود.

وی افزود: مرحله اول این طرح، آگاه‌سازی جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان و والدین افراد مبتلا به مواد مخدر است که با استفاده از مشاورین متخصص و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دادگستری، کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود.

 سردار فلاح همچنین گفت: با برخی از مراکز تولیدی، اقتصادی و کارآفرینان استان هم تفاهماتی شده است که اگر افراد بهبودیافته را جذب کنند، تسهیلاتی بصورت قرض‌الحسنه در اختیار آنان قرار می‌گیرد، ضمن اینکه تولیدات آنان هم خریداری خواهد شد.

به گفته جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، تاکنون 80 نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده‌ و 28 نفر آنان به زندگی عادی بازگشته و مشغول بکار شده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: 50 درصد هزینه‌های این طرح را سپاه تامین می‌کند و 50 درصد دیگر هم توسط دولت در قالب شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان تامین خواهد شد.

وی یکی از مشکلات اجرای طرح بازپروری معتادین را کمبود فضای کمپ‌های استان عنوان کرد و گفت: با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هماهنگی شده است تا یک مرکز در سنندج احداث شود.

جانشین فرمانده سپاه کردستان گفت: بیش از 30 برنامه فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی، عمرانی و محرومیت‌زدایی و همایش‌هایی برنامه‌ریزی شده است و این توسط مسوولان طرح کرامت محلات دنبال خواهد شد و توسط حوزه‌های بسیج نظارت می‌شود.

انتهای پیام/ م ح

 

 اجرای طرح پاکسازی محلات آلوده به مواد مخدر در کردستان

نظر شما