شناسهٔ خبر: 21496098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی آزاد شد/ واردات بیش از ۱۰۰ میلیون دلار مشروط به تولید داخل

براساس اطلاعات به دست آمده خودروکار، سرانجام پس ازگذشت بیش از ۹ ماه از اعلام تدوین دستورالعملی جدید برای واردات خودرو، جزییات این دستورالعمل مشخص شد.

صاحب‌خبر -
براساس اطلاعات به دست آمده از دستورالعمل جدید واردات خودرو که در انتظار امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به سر می برد، ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به ایران لغو شد.

یک منبع آگاه درباره جزییات  این بخشنامه گفت: براساس «دستورالعمل مدیریت واردات خودروهای سواری» انجام ثبت سفارش خودروهای سواری توسط نمایندگی های رسمی، حداکثر تا سقف سه هزار دستگاه مشروط براینکه ارزش آن از سقف ۱۰۰ میلیون دلار بالاتر نرود مجاز خواهد بود.

واردات خودروی کامل (CBU) مازاد بر میزان تعیین شده منوط به تولید خودرو یا قطعات از همان نشاری تجاری اعم از سرمایه گذاری مستقیم یا سرمایه گذاری مشترک تا سقف ۵۰درصد از ارزش تولید سالانه داخلی با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

همچنین موضوع غیرمجاز بودن واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی با ابلاغ دستورالعمل جدید واردات لغو خواهد شد.

ثبت سفارش خودروهای قبلی انجام شده تا پیش از ابلاغ این دستورالعمل با رعایت سود بازرگانی مشخص شده در این دستورالعمل از اجرای سایر بندهای آن مستثنی خواهند بود و ترخیص خودروهای مانده در گمرک دارای قبض انبار تا تاریخ 19 شهریور 96 با شرط عقد قرارداد با نمایندگی های رسمی و پرداخت سود بازرگانی این دستورالعمل به مدت اعتبار یک ماه بلامانع است.

منبع : سایت خودرو کار

نظر شما