شناسهٔ خبر: 21495687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری بصیرت عاشورایی در ۶۱ بقعه متبرکه لنگرود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف شهرستان لنگرود، اظهار داشت: ویژه برنامه سازمان اوقاف در ماه محرم با عنوان بصیرت عاشورایی در ۶۱ بقعه متبرکه لنگرود برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رمضانعلی پاکیزه، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان لنگرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اعلام کرد: در راستای اجرای ویژه برنامه بصیرت عاشورایی چهار برنامه شاخص در چهار امامزاده شهرستان در ۱۲ روز اول ماه محرم اجرا می‌شود.

 

وی اعلام کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در آستانه مقدسه خانم بی بی حوریه تالش محله، همایش احلی من العسل ویژه نوجوانان عاشورایی در امامزاده حسن کومله، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزاده محمد کیاکلایه و مراسم رهروان زینبی ویژه بانوان در امامزاده جواد موبندان برگزار خواهد شد.

 

پاکیزه خاطرنشان کرد: 2 خیمه معرفت با حضور چهار مبلغ اعزامی از قم  در سطح بقاع شاخص شهرستان لنگرود دایر می‌شود.

 

وی افزود: غرفه حجاب و عفاف، قرآن بخوان و جایزه بگیر، ایستگاه‌های مشاوره طب سنتی، مشاوره کودک، غرفه وقف‌های جدید و ایستگاه همه واقف باشیم در طرح خیمه‌های معرفت تدارک دیده شده هر یک به تناسب مخاطب خود خدمات دینی و اسلامی ارائه می‌دهد.

 

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان لنگرود یادآور شد: محافل سخنرانی، روضه خوانی و اطعام عزاداران حسینی از برنامه‌های محوری طرح بصیرت عاشورایی در لنگرود است.

 

وی برنامه‌های قرآن محور، اداره موقافات و امام زادگان را سه حوزه مهم عملکردی سازمان اوقاف برشمرد و گفت: در حوزه اداره موقوفات رسالت اصلی سازمان اوقاف عمل امینانه به نیات واقفان و نظارت بر موقوفات دارای متولی است.

 

پاکیزه با بیان اینکه برپایی مراسم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) نیت بسیاری از موقوفات در کشور و شهرستان لنگرود است، گفت: اداره اوقاف لنگرود توجه ویژه‌ای برای اجرای نیات واقفان در برپایی مراسم وعظ و خطابه و عزاداری در ماه محرم دارد.

 

وی ماه محرم را از فرصت تبلیغی استثنایی توصیف کرد و گفت: اینکه امام راحل فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشتن است ناظر بر تبلیغ معارف دین در قالب عزاداری امام حسین(علیه السلام) است.

 

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان لنگرود، خواستار توجه جدی متولیان مساجد، امام زادگان و هیئت‌های عزاداری به تبلیغ اسلام ناب از طریق استفاده از علما، روحانیون و اساتید حوزه و دانشگاه شد و گفت: بیان جلوه‌های اسلام در بخش‌های مختلف زندگی خنثی کننده توطئه دشمنان در معرفی نمایی خشن و قدیمی از اسلام است.

 

وی اعلام کرد: وقتی کارکردهای مختلف اسلام در زندگی برای اقشار مختلف بیان شود زمینه ساز انس همیشگی مردم با مساجد و بقاع متبرکه خواهد شد.

 

حجت الاسلام پاکیزه خاطرنشان ساخت: انس مردم با مساجد و بقاع متبرکه و به طور کلی نهادهای معنویت آفرین در جامعه، خاصیت مصونیت بخشی در برابر آسیب‌های اجتماعی دارد.

نظر شما