شناسهٔ خبر: 21495345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

توسعه فرهنگی پیش نیاز رشد اقتصادی جامعه است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: فرهنگ سنگ بناي همه اركان حيات يك جامعه است وتداوم حيات يك جامعه مرهون شرايط فرهنگي حاكم به آن مي باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، شهرام طهماسبی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان شب گذشته(29 شهریور) در مراسم افتتاحیه کارگروه های تخصصی فرهنگ و هنر و فرهنگ و جامعه اظهار کرد: تشکیل کارگروه ها اقدام ارزشمندی است ولی نگرانی هایی که از سوی اعضای فرهیخته در این جلسه بازگو شد بیانگر عدم اطلاع  از برنامه عملیاتی فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگي پيش نيازتوسعه اقتصادي جهت پيشبرد اهداف توسعه اي كشور است، تصریح کرد: براين اساس لازمه توسعه داشتن يك ديدگاه استراتژيك وبرنامه راهبردي براي توسعه فرهنگ خواهد بود.

 

طهماسبی با یادآوری اینکه استان زنجان یک استان غنی از نظر فرهنگی است، ادامه داد: به واسطه همین غنای فرهنگی کارهای ارزشمندی در استان انجام شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان خواستار تعیین استراتژی برنامه عملیاتی برای فعالیت های فرهنگی شد و گفت: وقتی فعالیت های فرهنگی رویکرد استراتژی داشته باشد که به واسطه آن بتوانیم فرصت ها و تهدیدها، نقاط قوت و ضعف بخش فرهنگی را شناسایی کنیم به راحتی می توانیم برنامه های فرهنگی راعملیاتی کنیم.

 

این مقام مسوول افزود: علت نگرانی های جمع حاضر روشن نبودن برنامه راهبردی در بخش فرهنگی است از اینرو باید برنامه عملیاتی برطبق بخش های مختلف فرهنگی تعیین و در اختیار هر کارگروه قرار گیرد تا براساس این برنامه عملیاتی کارگروه ها بتوانند وضعیت حال حاضر خود را بررسی و برای رسیدن به نقطه ترسیم شده تلاش کنند.

نظر شما