شناسهٔ خبر: 21494911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس شورای شهر بندر هندیجان:

وضعیت مسکن‌های مهر بندر هندیجان مناسب نیست

R41468/P1336/S6,57/CT7

رئیس شورای شهر بندر هندیجان با بیان اینکه وضعیت مسکن‌های مهر بندر هندیجان مناسب نیست گفت: اختصاص ۹۰ میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی فاضلاب‌های مسکن مهر زیاد نیست، شهرداری یک‌نهاد خودگردان و انتظار کمک و مساعدت از همه دستگاه را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، خسرو حیاتی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بندر هندیجان که با حضور نماینده مردم در مجلس، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: آغاز بهار تعلیم و تربیت را به همه عزیزان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اولیای دانش آموزان و خود نونهالان عزیز تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید 7500 پانصد دانش‌آموز در 70 مدرسه هندیجان حضور خواهند پیدا کرد، تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی ما درس‌های جدید خود را قبل از آغاز سال تحصیلی مرور کرده تا با آمادگی خوبی به مدرسه بروند.

مدیر آموزش‌وپرورش هندیجان بیان کرد: در راستای تعمیر و تجهیز مدارس اعتبار 100 میلیون تومان در نظر گرفته شد. 21 میلیون تومان در راستای تهیه کتب درسی دانش آموزان مستمند در اختیار مدیران مدارس قرارگرفته است.

وی گفت: برای اولین بار سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس به منظور ایجاد ساماندهی در این بخش به‌طور رسمی افتتاح و تأمین امنیت دانش آموزان به بهترین نحو صورت ‌می‌گیرد تا اولیای عزیز دانش آموزان دغدغه خاصی نداشته باشند.

حیاتی عنوان کرد: توزیع لوازم ورزشی و خط‌کشی خیابان‌ها در هندیجان و شهر زهره صورت گرفته و نوشت‌افزار به‌اندازه هزار بسته در اختیار دانش آموزان محروم قرار خواهد گرفت.

در جذب نیرو تابع قانون بومی گزینی هستیم

وی افزود: در جذب نیرو تابع قانون بومی گزینی هستیم که ماندگاری بیشتری در شهرستان داشته باشند، سیاست کاری ما در سال جدید افزایش پوشش تحصیلی است.

مدیر آموزش‌وپرورش هندیجان بیان کرد: تجهیزات آموزشی هندیجان مستهلک‌شده انتظار داریم نماینده مردم در مجلس در این خصوص با ما همکاری داشته تا بتوان تجهیزات مناسبی تهیه کنیم.

حق آلایندگی و ارزش‌افزوده هندیجان ناچیز است 

 عبدالنبی گشتیل رئیس شورای شهر هندیجان نیز در ادامه جلسه گفت:مسئولان مشکلات را بیان کرده و تعارفات را کنار بگذراند. تغییراتی صورت گرفته و امیدواریم که شاهد رفع مشکلات باشم.

وی افزود: تغییرات شورای شهر در جهت ارتقا خدمات شهری هستند اما بدهی به تأمین اجتماعی و تمدید دفترچه‌های بیمه برای شهرداری مشکل‌آفرین شده است.

رئیس شورای شهر بندر هندیجان بیان کرد: بدهی‌های شهرداری سبب سخت‌تر شدن معیشت کارگران شده لذا انتظار حمایت از مسئولان ملی و استانی داریم.

وی با بیان اینکه در چندروزه انتخاب ما 40 هزار مترمربع آسفالت انجام شد، گفت: بدهی‌های شهرداری هندیجان به تأمین اجتماعی در حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان است و شهرداری در زمینه تمدید دفترچه‌های تأمین اجتماعی کارکنان و کارگران  با مشکل روبرو شده است.

 گشتیل عنوان کرد: در مسکن مهر هندیجان جنوبی و شمالی مشکلات زیادی داریم و باید برای مشکلات روحی و روانی آن‌ها فکر اساسی صورت گیرد، فاضلاب مسکن مهر بسیار خطرناک و مشکل‌ساز شده است.

 وی افزود: اختصاص  90 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی فاضلاب‌های مسکن مهر زیاد نیست، شهرداری یک‌نهاد خودگردان و انتظار کمک و مساعدت از همه دستگاه را دارد.

 رئیس شورای شهر بندر هندیجان بیان کرد: ماشین‌آلات شهرداری هندیجان فرسوده و خراب است انتظار ما از نماینده مردم که در کنار ما باشد،  جلسات خوبی با مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان برگزار و در حال رایزنی جهت جذب اعتبارات هستیم.

 وی گفت: در خصوص افزایش حق آلایندگی و ارزش افزود جلساتی خوبی داشتیم که نیازمند پیگیری نماینده مردم در مجلس و دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان داریم زیرا اعتبارات فعلی ناچیز و نیاز به افزایش دارد.

انتهای پیام/

نظر شما