شناسهٔ خبر: 21494421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سناتور محافظه کار آمریکا به پایبندی ایران به برجام اعتراف کرد

تهران - ایرنا - «رند پال» سناتور محافظه کار آمریکایی در گفت وگو با نشریه آمریکایی پولیتیکو، با اذعان بر اینکه شواهد گویای پایبندی ایران به توافق هسته ای است، خواستار باقی ماندن آمریکا در برجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، «رند پال» سناتور محافظه کار آمریکایی که دو سال پیش در زمان امضای برجام از مخالفان آن بود، در گفت و گو با نشریه آمریکایی پولیتیکو خواستار باقی ماندن کشورش در این توافق بین المللی شد.
پال گفت: شواهد نشان می دهد که ایران به برجام پایبند بوده و آمریکا به جای خروج از آن باید به دنبال توافقی باشد که برنامه موشک بالستیک ایران را هدف قرار دهد.
وی با بیان اینکه بیشتر انتقادها متوجه برنامه موشکی ایران است نه خود برجام، تصریح کرد: فکر می کنم تا زمانی که ایران به توافق هسته ای پایبند است، ما هم باید در توافق بمانیم.
به نوشته پولیتیکو، «چاک شومر» رهبر اقلیت سنا و چهره برجسته دمکرات ها که وی نیز دو سال پیش با آن مخالف بود، این هفته از عدم آمادگی کشورش برای خروج از برجام گفت.
شومر با بیان اینکه باوجود مخالفت با برجام خواستار فرصت دادن برای اثبات کارآیی این توافق بوده، تصریح کرد: اگر ایران توافق را نقض کرد که هیچ. اما اگر به آن پایبند بود و اقدامات منفی دیگری بی ارتباط با آن داشت، نباید این توافق را نقض کنیم، بلکه باید به آن اقدام ها بپردازیم.
شبد**9416**1379
مترجم: علیرضا آقازاده** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما