شناسهٔ خبر: 21493303 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قلعه نویی: لعنت به افرادی که قداست‌ها را شکستند/ منصوریان را من به استقلال آورده بودم

سرمربی تیم ذوب آهن گفت: خداوند افرادی که باعث شدند برخی قداست‌ها در تیم استقلال شکسته شود را لعنت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر قلعه نویی بعد از تساوی تیمش مقابل استقلال در کنفرانس خبری پس از بازی اظهار داشت: در ابتدا به شاگردانم خسته نباشید می‌گویم، اگر عدالت رعایت می‌شد باید با اختلاف سه یا چهار گل پیروز می‌شدیم. باز هم خدا را شکر می‌کنم که بازی خوبی بود و اینکه البته با موقعیت‌هایی که به وجود آمد در آزادی نباختیم. یک خسته نباشید هم به علیرضا منصوریان می‌گویم که تیمش امروز مقابل تیم ما فوتبال خوبی بازی کرد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: امیدوارم اشتباه کرده باشم اما فکر می‌کنم یک پنالتی و یک تک به تک طلبکار شدیم. داور نباید به شرایط بازی کاری داشته باشد، نمی‌دانم چرا کمک اول پرچم زد و تک به تک تبریزی را خراب کرد، در مجموع به خانواده هر دو تیم استقلال و ذوب آهن بابت این بازی تبریک می‌گویم.

 قلعه نویی درباره تشویقش از سوی هواداران استقلال عنوان کرد: استقلال تیم محبوب هوادارانش است. تیم‌هایی مانند هما، تهرانجوان و دارایی در مقاطعی تاثیر گذار بودند اما چون تماشاگر نداشتند از بین رفتند.

وی افزود: به‌هرحال هوادار فوتبال سرمایه است و من خوشحالم که امروز هواداران استقلال را دیدم. من با آنها مشکلی ندارم و دلیل اینکه سمت آنها نرفتم و عکس‌العملی نشان ندادم این بود که می‌دانستم با فرهنگ استقلال بازی شد.

سرمربی ذوب آهن در مورد احتمال بازگشت به نیمکت استقلال گفت: من به همه مقدسات و این ماه محرم قسم می‌خورم که فکرم جایی است که در آنجا کار می‌کنم و به کسی زنگ نزده‌ام. در حال حاضر تمام تمرکز من بر کار در باشگاه ذوب آهن است زیرا این تیم با نظر من بسته شده است. در این مدت به من کم لطفی شد و برخی می‌گویند قلعه نویی از استقلال بازیکن برده است.

وی با اشاره به ناکامی استقلال در لیگ هفدهم تصریح کرد: حتما مقصر ناکامی استقلال هم من هستم! (باخنده) تیم منچستر وقتی فرگوسن رفت چند وقت دچار مشکل بود. یک روز ماجرای آن دو سالی که من در استقلال نتیجه نگرفتم آشکار می‌شود، دستیابی به رکورد من در استقلال کار راحتی نیست . من گفتم حاتمی و مسلمان و رضایی را می‌خواهم اما حتی آندو را هم فراری دادند. من این‌جا فحش هم خورده‌ام اما اصولم را زیر پا نگذاشتم. اگر در آن دو سال بی معرفتی نمی‌شد قهرمان می‌شدیم. یک روز حقیقت آن سالها برای مردم مشخص می شود.

قلعه نویی ادامه داد: من خودم منصوریان را از پارس خودرو به استقلال آوردم و هر کس غیر از این بگوید دروغ گفته است. منصوریان هم زحمت می‌کشد و می‌خواهد نتیجه بگیرد اما بعضی وقت‌ها نمی‌شود، سعی کنیم قداست‌ها را نشکنیم. خدا لعنت کند آن برنامه‌ای را که قداست‌ها را شکست، این مسئله گریه دار است. این‌ها باعث شدند قداست‌ها شکسته شود. آن روز که عابدینی را جلوی بازیکن قرار دادند این قداست‌ها شکست.

وی افزود: نباید سرمایه سوزی کنیم و آنهایی که برای استقلال زحمت کشیدند را بسوزانیم، ان‌شاءالله هرچه زودتر این تیم به شرایط خوبش برگردد. با وجود اینکه تماشاگران استقلال به من فحش دادند هنوز هم می‌گویم بهترین هواداران ایران هستند.

قلعه نویی در مورد اینکه گفته می شود او یک مربی سنتی است گفت: خدا کند همه سنتی باشند تا بتوانند تیمی را تا پله 55 جهان بالا ببرند. من مربی سنتی هستم که رکوردهایی زده ام، مگر من در آسیا تیم‌ها و مربیان بزرگ را شکست نداده‌ام؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا مربی خارجی می تواند به استقلال کمک کند یا خیر؟ عنوان کرد: به نظر من اهل فن باید در این مورد تصمیم بگیرند. اگر یک روز اهل فن به این نتیجه برسند که مربی خارجی خوب است چه ایرادی دارد؟ اما ما باید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.

 سرمربی ذوب آهن ادامه داد: اگر بستر در این ۳۸ سال فراهم بود ما در همه زمینه ها رتبه اول را داشتیم. عده ای ایرانی بودن را زیر سوال می‌برند. ایرانی‌ها از نظر هوش و قیافه جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستند. برخی می‌گویند من  مربی سنتی هستم اما آنان باید بدانند که من بالاترین مدرک مربی‌گری حرفه‌ای را گذرانده‌ام و با چند مربی نیز کار کرده‌ام.

 وی افزود: چگونه است که مربی سنتی تاریخ و رکورد گل زده و امتیاز را می‌شکند؟ آیا این‌ها اتفاقی است؟ دنیا به دهکده ای جهانی تبدیل شده و اگر ارتباطات نباشد در همه چیز عقب هستیم. من از مربیان بزرگ خیلی چیزها یاد گرفته‌ام. مثلا استانکو که از او خیلی چیزها یاد گرفتم. علم و ارتباط خوب است اما برخی افراد خودشان را به چشم  آبی‌ها می‌فروشند. داورزنی معاون وزیر ورزش از گذشته تاکنون به مربی خارجی اعتقاد دارم اعتقادش اما مربی ایرانی را خراب نمی‌کند اما برخی برای بالا بردن خارجی‌ها، مربیان ایرانی را مورد هجمه قرار می دهند.

 

انتهای پیام/

اظهارات قلعه نویی پس از دیدار با استقلال

نظر شما