شناسهٔ خبر: 21493221 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اربعین شهیدحججی در یک یادواره ادبی

به مناسبت گرامیداشت اربعین شهید مدافع حرم محسن حججی، با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی «چله کوچه چلچله» امروز پنجشنبه در مجموعه فرهنگی سرچشمه با حضور علمای شعیه و اهل تسنن برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی دیروز در نشست خبری ویژه گرامیداشت اربعین شهید مدافع حرم محسن حججی که در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره به این‌که رازی در شهادت محسن حججی وجود دارد که قابل تامل است، با اشاره به این‌که یادواره شهید حججی روز یکشنبه در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، خاطرنشان کرد: این مراسم با استقبال مردمی روبه‌رو بود، جلسه دوم این یادواره روز پنجشنبه (30 شهریور) با عنوان «چله کوچ چلچله» برگزار می‌شود که یک برنامه هنری برای بزرگداشت این شهید است و از علمای اهل تسنن در این برنامه نیز دعوت شده است.

دبیر یادواره ادبی چله کوچ چلچله گفت: کتابی با عنوان «جون خادم المهدی» که مربوط به اتیکت لباس شهید حججی است، منتشر می‌شود. همچنین از مجموعه‌ای از شعرهایی که شاعران در وصف این شهید سرودند در روز پنجشنبه رونمایی می‌شود.

حسینی گفت: مرتضی نداف تابلویی را در وصف این شهید طراحی کرده که در این برنامه از آن رونمایی می‌شود، همچنین در کنار آن نمایشگاهی که 40 اثر گرافیکی در آن ارائه شده است به نمایش گذاشته می‌شود.

گرامیداشت اربعین شهید مدافع حرم محسن حججی از ساعت15 تا 18 در مجموعه فرهنگی سرچشمه با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حوزه علمیه و... برگزار می‌شود.

نظر شما