شناسهٔ خبر: 21493155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به سخنرانی ترامپ در سازمان ملل؛

آیت الله خاتمی: اظهارات ترامپ در شان رئیس جمهوری یک کشور نبود

تهران- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری سخنان ترامپ در سازمان ملل را کاملا سطحی، بی اساس، بی مبنا و کذب دانست و گفت: این اظهارات در شان رئیس جمهوری یک کشور نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله سیداحمد خاتمی عصر چهارشنبه بعد از پایان سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان ترامپ در سازمان در مجمع سازمان ملل افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه مخالفت با آمریکا متحد است.
عضو مجلس خبرگان همچنین افزود: روشن است که این اراجیف محکوم است و در شان یک رئیس جمهور نیست که این چنین سبک بی مستند سخن بگوید.
خاتمی افزود: دولت محترم، روسای سه قوه و مردم، الان هم با همان اعتقاد می گویند مرگ بر آمریکا و مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر دولتمردانی این چنین نه بر مردم آمریکا، این همان مساله ای است که دولتمردان آمریکا را به تباهی می برد؛ دولتمردانی که دارند کشورشان را به جنگ می کشانند. مرگ بر اینهاست و تا وقتی که این سیاست های استکباری هست اینها ادامه دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مساله همه پرسی اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: همه پرسی در اقلیم کردستان یک خطر بسیار بزرگی نه تنها برای عراق، بلکه برای همه منطقه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن مدت هاست در پی ساختن اسرائیل جدید در منطقه است که این اسراییل جدید را آنها دارند از تجزیه عراق و منطقه کردنشین شروع می کنند.
خاتمی اضافه کرد: روشن است این مقدمه این کار است؛ بنابراین اگر می خواهیم جنگ، درگیری، اختلاف و آدمکشی در منطقه نباشد باید از همین الان نگذاشت که این همه پرسی فتنه گرانه صورت بگیرد.
خاتمی ادامه داد: همه اعضای مجلس خبرگان ، ساختن اسرائیل جدید و غده سرطانی در منطقه را به شدت محکوم می کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به نسل کشی در میانمار اشاره کرد و گفت: پاکسازی نسلی در میانمار در حال جریان است و با کمال وقاحت رهبر آن کشور که متاسفانه جایزه صلح نوبل را هم دارد به دروغ می گوید مسلمانان مقصرند، مسلمان کشی می کنند و مسلمان می سوزانند و 400 هزار نفر را آواره کرده اند و با کمال وقاحت می گویند مسلمانان مقصرند.
وی افزود: جهان اسلام باید به فکر باشد که در برابر این چنین فجایعی که بر مسلمانان می رود متحد باشند، چرا که این متن قرآن است که می گوید باید در برابر ظلم ایستاد.
آیت الله خاتمی گفت: این جنایات محکوم است و ما غصه داریم که چرا جهان اسلام در این رابطه آن، حرکت بایسته را ندارد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری به پیروزی های عراق و سوریه در مقابل داعش اشاره کرد و اظهار داشت: از این پیروزی ها خوشحالیم اما تا داعش و تکفیری ها نفس های آخر خود را نکشند نگران و ناراحت و دغدغه داریم.
وی یادآور شد: غم و ماتم داعش و تکفیری ها هنوز تمام نشده که آنها به دنبال فتنه جدید دیگری در عراق هستند. امیدواریم که مسئولین اقلیم کردستان سر عقل بیایند و دست از این کار بردارند و در میدان اسرائیل بازی نکنند چرا که این همه پرسی در اقلیم کردستان بازی در میدان صهیونیست ها است.
سخنگوی شورای نگهبان به محورهای مورد بحث در سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ما 6 کمیسیون داریم و حدود 30 نفر از اعضای خبرگان رهبری عمدتا جدیدالورود هستند. عضو هیچ کمیسیونی نبودند؛ ما دیدیم که کمیسیون سیاسی کار زیاد دارد و نیاز به این است که کار بیشتری شود بنابراین کمیسیون های فرهنگی –اجتماعی و اقتصادی را به کمیسیون سیاسی افزودیم که مهمترین مصوبه ما بود.
وی در ادامه به طرح اصلاح آیین نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: برخی مواد که در گذشته بود، و ماده ای را هم با یک اصلاح ویراستاری گفتیم که شش ماه قبل از انتخابات دوره بعد باید تدارک انتخابات مجلس خبرگان شود به گونه ای که تا سه ماه به تشکیل دوره خبرگان بعدی مانده است کار انتخابات تمام شده باشد و خبرگان بعد مشخص شده باشند به گونه ای که هیچ گاه کشور بدون مجلس خبرگان نباشد که این تصویب شد و بعد ازآن هم مباحثی در رابطه با تجمیع انتخابات مطرح شد که قرار شد ادامه پیدا کند.
عضو هیات ‌رییسه مجلس خبرگان رهبری به موارد مطرح شده در نطق‌های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس خبرگان در نطق‌های خود مواردی را مطرح کردند که از جمله مهمترین‌ آنها بحث مطالبه‌گری بود که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز بوده است.
آیت الله خاتمی افزود: بر همین اساس پیشنهاداتی در رابطه با برگزاری جلسه مشترک مجلس خبرگان رهبری با اعضای هیات دولت و هیات رییسه مجلس برای انعکاس مشکلات حوزه‌های انتخابی نمایندگان مطرح شد.
وی ادامه داد: مسئله دیگر مسئله فضای مجازی بود که ما در این حوزه نگرانی جدی داریم، نگرانی ما درباره مسائل اخلاقی و فرهنگی است و ما از این که مردم مطلع باشند نگران نیستیم اما دولت نباید اجازه دهد که سایت‌ها و فضاهای فاسد مجازی به مردم خط دهند و سخن ما این است که این فضا باید مدیریت شود.
این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسئله دیگر قصه فاجعه بار حجاب است، امروز برخی به سمت بی‌حجابی می‌روند و دولت باید در نهادهای زیر نظر خود به این موضوع دقت کند.
آیت الله خاتمی به موضوع آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: انتظار ما از معلمان این است که امانتدارانه عمل کنند و وزیر آموزش و پرورش ترسیم کننده مدیران آینده کشور است.
سیام*1058*3061*1449*خبرنگار: محمد افضلی*انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*

نظر شما