شناسهٔ خبر: 21492977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

هشدار به آمریکا نسبت به خروج از برجام

همزمان با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک، برخی اعضای 1+5 نسبت به خروج آمریکا از برجام هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

در همین ارتباط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با سی.ان.ان شدیدا نسبت به لغو توافق هسته‌ای ایران هشدار داد و خروج از برجام را یک اشتباه دانست.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: ما از ارزیابی‌های کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تائید می‌کند ایران به توافق پایبند است، تبعیت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: مسکو نسبت به موضع واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای با ایران نگران است. الکساندر فان‌ در بلن، رئیس‌جمهور اتریش هم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بدون استثنا تمامی همتایان اروپایی‌مان بر این باورند که ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند است و ایران شریکی قابل اعتماد به شمار می‌آید.

این مواضع در حالی بیان شد که دیروز وزیران خارجه ایران و 1+5 نشست مشترکی را درباره برجام برگزار کردند. پیش از این نشست هم محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی، در نشستی دوجانبه به بررسی مسائل پیش روی برجام پرداختند و موگرینی حمایت و تعهد مجدد اتحادیه اروپا نسبت به برجام را مورد تاکید قرار داد. / ایسنا

نظر شما