شناسهٔ خبر: 21492958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

در گفتگو بخش خبری 21

ولایتی: برگشت ما به قبل از برجام بسیار آسان است

عضو هیات نظارت بر برجام گفت: برگشت ما به قبل از برجام بسیار آسان است و ظرف مدت کوتاهی به جای اول می توانیم برگردیم.

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران جوان:  علی اکبر ولایتی عضو هیئت نظارت بر برجام در گفتگو بخش خبری 21 با اشاره به سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: یک ضرب المثل در آمریکا وجود دارد که می گوید هرگاه ترومن رییس جمهور آمریکا شد هرکسی می تواند رییس جمهور شود ما معنی این حرف را نمی فهمیدیم تا زمانی که ترامپ که هیچ حکمت و تدبیری در سخنانش نیست رییس جمهور آمریکا شد.

وی با بیان اینکه ترامپ علاوه بر ایران در داخل کشورش با افرادی که صحبت می کند نیز بی ادبانه سخن می گوید اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا در سخنان خود در سازمان ملل نه ادب انسانی و نه آداب دیپلماتیک را رعایت کرد و علت سخنان گستاخانه ترامپ شکست طرح هایی منطقه وعده داده شده ی او در ابتدای ریاست جمهوریش است.

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام با اشاره به اینکه آمریکایی ها در لبنان شکست خوردند بیان داشت: مردم و فرهیختگان لبنان در 14 و 8 مارس جمع شدند و یک حکومت منسجم درست کردند که حزب الله از ارکان اساسی این انسجام است.

ولایتی اظهار داشت: در سوریه تمام گروهک های تروریستی مانند داعش ،القاعده و گروه های دیگرتوسط آمریکایی ها تاسیس شدند.

عضو هیات نظارت بر برجام با بیان اینکه ترامپ جبهه مقاومت را تهدید کرده بود که به منطقه التنف در سوریه که مثلث اردن،سوریه و عراق است نزدیک نشوند بیان داشت: مبارزین و مجاهدین سوریه و عراق به سخنان او توجه نکرده و پیشروی ها را ادامه داده و منطقه دیرالزور را از چنگال تروریست پاکسازی کردند همچنین آمریکایی ها در عراق گفته بودند که حشد الشعبی در آزادسازی موصل نباید دخالت داشته باشد اما اگر نیروهای حشد الشعبی نبود موصل آزاد نمی شد.

ولایتی ادامه داد:در یمن پیروزی نهایی حکومت قانونی مردم این کشور در حال تحقق است و سعودی ها به عجز آمده اند.

عضو هیات نظارت بر برجام با بیان اینکه هرجایی که سیاست آمریکا اعمال شد آنان با شکست مواجه شدند بیان داشت:هر اندازه که آمریکا ایران را در طی سال های گذشته تهدید کرد جمهوری اسلامی با اعمال سیاستی روشن و قاطع در مقابل آنان ایستادگی کرده است.

وی اظهار داشت: علت سخنان بی ادبانه و یکطرفانه ی ترامپ و تهدید کردن های ایران در سازمان ملل این است که طرح رییس جمهور آمریکا در منطقه شکست خورده و به نوعی درصدد جبران شکست هایش در منطقه است و هم چنین به عواملی که در منطقه جزو اصحاب آمریکا هستند دلگرمی دهد چراکه این ها درعمل در افغانستان، عراق ،یمن و سوری ه شکست خورده اند.

عضو هیات نظارت بر برجام با اشاره به اینکه سخنان ترامپ مایه شرمساری تمام دنیا و خجلت زده شدن آمریکایی ها شد بیان داشت: این آدم تربیون سازمان ملل را با کازیون های لاس وگاس و کاباره های تگزاس اشتباه گرفته است که هیچ انسان فرهیخته و متمدنی از او دفاع نمیتواندکند.

ولایتی ادامه داد : ما همواره باید آماده باشیم که از دستاورد های عظیم فرهنگ ،انقلاب ،اسلام و هویت ایرانیمان دفاع کنیم و اگر این کار را نمی کردیم سابقه فرهنگ و تمدن 10 هزار ساله نمی داشتیم و چنین ایران سرافراز و سربلند در تاریخ جلوه نمی کرد همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشورمان از قدرت های صاحب نسب و بدون معارض در سطح جهان شد و حکومت اسلامی ایجاب می کند که از سوریه،لبنان و عراق دفاع کنیم.

عضو هیات نظارت بر برجام با بیان اینکه آمریکایی ها می گویند موشک های شما نباید پیشرفت کند بیان داشت:پیشرفت موشکی جزو عناصر اصلی استقلال ما است و آمریکایی ها بدانند به هیچ بهانه ی منطقی و دنیا پسندی نمی توانند ما را متهم به نقض برجام کنند همچنین ایالات متحده اقرار به تاسیس تروریست هایی مانند القاعده و داعش کرده است با این وجود ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند.

وی بیان داشت:در ابعاد مختلف کار های مربوط به توسعه و پیشرفت سلاح دفاعی را ادامه می دهیم و این خواست مردم و همه مسلمانان جهان است که به چشم امید به ایران نگاه می کنند .

عضو هیات نظارت بر برجام اظهار داشت: نفوذ منطقه ما مورد درخواست متحدینمان مانند دولت قانونی عراق ،سوریه و دیگر کشور ها است.

ولایتی با بیان اینکه ما در برجام تعهد کرده ایم بیان داشت:اگر آمریکایی ها بخواهند برجام را زیر پا بگذارند برگشت ما به قبل از برجام بسیار آسان است و ظرف مدت خیلی کوتاه تر از تصور آمریکایی ها به آن جایی که اول بودیم برمی گردیم.

وی با اشاره به ملاقات خود با رییس مجلس بلژیک اظهار داشت: رییس مجلس بلژیک به بنده گفت ما به هیچ عنوان به آمریکا آتلانتیکی نگاه نمی کنیم که ترامپ چه می گوید و معتقدیم که با توجه به موقعیت ایران در منطقه رابطه با ایران باید روز به روز بهتر شود و حتما برجام که یک قرارداد بین المللی است باید رعایت شود همچنین آمریکا یک جانبه نمیتواند آن را نقض کند و سخنان ترامپ را به پای ما اروپایی ها نگذارید.

نظر شما