شناسهٔ خبر: 21492920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پایان سومین اجلاسیه خبرگان پنجم

دنیای اقتصاد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، دومین روز از اجلاسیه سوم را نیز به پایان رساندند؛ جلسه‌ای که به ریاست آیت‌الله احمد جنتی برگزار شد و یکی از مهم‌ترین مصوبات آن، «افزایش تعداد اعضای کمیسیون‌های سیاسی و پاسداری از ولایت‌فقیه» مجلس خبرگان بود. پیش از جلسه دیروز، آیت‌الله جنتی در ضیافت شام اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری که شامگاه سه‌شنبه با حضور اعضای این مجلس برگزار شد، افزایش ارتباط با سپاه و بسیج را لازم دانست و گفت: «عده‌ای پیدا شده‌اند که با ولایت فقیه مشکل دارند و برای این مساله به سپاه حمله می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 

شما دیدید که در انتخابات اخیر چه حرف‌هایی علیه سپاه زده شد و به سپاهی‌ها لقب تفنگدار دادند در حالی که من همان زمان نامه‌ای نوشتم و گفتم مگر تفنگدار بودن بد است؟» بر اساس آنچه خبرگزاری فارس گزارش داده است، آیت‌الله جنتی در این ضیافت تاکید کرد: «پس ما باید کاری کنیم افرادی که چنین حرف‌هایی می‌زنند بدانند افراد متدین جامعه اگر طرفدار ولی فقیه هستند طرفدار چشم‌ها و بازوان ولی فقیه هم خواهند بود.»رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه بهترین کسانی که می‌توانیم با آنان کار کنیم نسل نو هستند، گفت: وظیفه ما به‌عنوان یک طلبه این است که به داد این نسل برسیم و راهی برای ارتباط با دانش‌آموزان پیدا کنیم و هر کس از ما که می‌تواند این کار را انجام دهد باید آن را عملی کند. رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر معلمی، سخنان ضداسلام، ضدانقلاب و ضد‌ولایت فقیه می‌گوید باید به مقامات بالاتر اطلاع دهیم یا خودمان با او برخورد بکنیم.

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی پیش از دستور خود در جلسه دیروز، گفت: اینگونه نیست که دشمن همیشه عملیات فتنه را از طریق نفوذ در جریان‌های مقابل انجام دهد. در بعضی موارد فتنه به وسیله عملیات روانی در خودی‌ها صورت می‎گیرد مثل اینکه با شایعه‌سازی مبنی‌بر تغییر ذائقه مردم نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب،‌ در بین عناصر انقلابی نسبت به ترویج ارزش‌های انقلاب ایجاد یاس و ناامیدی می‌کند. او با اشاره به دامن زدن به شایعه کاهش مرجعیت اجتماعی روحانیت، تصریح کرد: مردم همچنان روحانیت را مرجع اجتماعی خود می‌‎دانند و روحانیت همچنان می‌‌تواند در تمام مسائل اجتماعی و دینی،‌ جایگاه اثرگذاری خود را داشته باشد و این از فتنه دشمن است که روحانیت را سوژه عملیات روانی خود قرار داده تا به خیال خام خود از فعالیت‌ها و مجاهدات جامعه روحانیت در تقابل با منکرات شرعی و دفاع در برابر تهاجم به ارزش‌های دینی باز دارد و در نتیجه مقام ولایت تنها مانده و عموم هجمه‌ها به ستون خیمه نظام متوجه شود.

نظر شما