شناسهٔ خبر: 21492855 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

همیشه بخندیم

صاحب‌خبر - آیا شما جزو دسته‌ای از افراد هستید که خنده‌شان را سرکوب می‌کنند یا اینکه هر وقت خنده‌تان می‌گیرد، می‌خندید؟ تحقیقاتی که انجام شده به ما دلایل متقاعدکننده‌ای برای اینکه چرا باید بیشتر بخندیم ارائه می‌کنند. خندیدن باعث می‌شود که شما صمیمی‌تر به نظر برسید و مزایایی هم برای سلامتی‌تان دارد. پس دفعه بعد که دیدید کسی بلند بلند می‌خندد، بدانید که او احتمالا از سلامتی بیشتری برخوردار است، دوستان بیشتری دارد و قطعا از دیگران شادتر است.
هیچ چیز توجه دیگران را مثل چهره‌ای خندان به خود جذب نمی‌کند. یک لبخند پهن که آماده خندیدن است باعث می‌شود که افراد احساس راحتی بیشتری کنند و خوشحال‌تر باشند. مردم همیشه دوست دارند اطراف انسان‌های شاد باشند. پس خندیدن را ترک نکنید تا ببینید که چقدر افراد بیشتری جذب شما می‌شوند. یکی دیگر از مزایای خندیدن برای سلامتی این است که خندیدن باعث می‌شود بدن‌تان هورمون‌هایی آزاد کند و با استرس مبارزه کرده و شما را ریلکس کند. پس نگرانی‌های‌تان را فراموش کنید و سعی کنید دلیلی برای خندیدن، مثلا دیدن یک فیلم کمدی، پیدا کنید.
افرادی که زیاد می‌خندند دلیل خوبی برای شاد بودن دارند؛ ‌آن‌ها کمتر از دیگران سرما می‌خورند. در واقع هورمون‌هایی که موقع خندیدن آزاد می‌شوند باعث می‌شوند که سیستم ایمنی شما موثرتر عمل کند. وقتی شما استرس دارید یا غمگین هستید، سیستم ایمنی بدن شما سرکوب می‌شود و بنابراین شما بیشتر مستعد ابتلا به ویروس‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شوید.
یکی از مزایای عالی‌ای که خندیدن برای سلامتی‌تان دارد این است که تاثیر مثبتی بر سیستم قلبی-عروقی‌تان می‌گذارد. وقتی شما می‌خندید فشار خون‌تان کمی کاهش پیدا می‌کند و بنابراین خون‌تان آزادانه‌تر جریان می‌یابد. زیاد خندیدن می‌تواند شما را در برابر فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و سکته محافظت کند. نکته مثبت دیگر خندیدن این است که عضلات شما را ریلکس می‌کند. اگر احساس تنش می‌کنید و عضلات‌تان منقبض شده‌اند، پس بهانه‌ای برای خندیدن از ته دل پیدا کنید تا تمام عضلات‌تان را شل و ریلکس کنید. چطور می‌شود با کسی که خنده‌اش را با شما تقسیم می‌کند ارتباط برقرار نکرد؟ حتی اگر شما طرف مقابل را خیلی هم نشناسید، گفتن یک لطیفه یا یک حرف بامزه می‌تواند باعث ایجاد ارتباط بین شما شود. تقسیم کردن خنده همچنین باعث برداشته شدن مرزها شده و به افراد این شانس را می‌دهد که بیشتر یکدیگر را بشناسند. به هر دین یا فرهنگی که هستید، خنده زبانی جهانی است که توسط تمام مردم روی کره زمین شناخته شده است. حتی اگر ۲ نفر زبان یکدیگر را بلد نباشند، یک لبخند صادقانه و یا خنده، توسط همه مردم جهان یکسان درک و معنی می‌شود.
یک خنده خوب شش‌های‌تان را پاک می‌کند و اکسیژن بیشتری به سراسر بدن‌تان می‌رساند. اگر بیشتر بخندید، در طول روز انرژی بیشتری دارید و شب‌ها راحت‌تر می‌خوابید. وقتی می‌خندید فقط روی چیزی که باعث خنده شما می‌شود تمرکز می‌کنید. حتی شده برای یک لحظه، شما ۱۰۰درصد در لحظه حال هستید و به گذشته فکر نکرده و نگران آینده هم نیستید. خندیدن راحت‌ترین راه موجود برای فراموش کردن تمام مشکلات و ماندن در زمان حال است.
یکی دیگر از مزایای خندیدن این است که وقتی می‌خندید بدن شما اندروفین آزاد می‌کند که باعث می‌شود شما احساس بهتری داشته باشید. این ماده همچنین موجب از بین رفتن درد می‌شود. خندیدن باعث می‌شود که از پس مشکلات و شرایط برآیید و باعث می‌شود که اوضاع آنقدرها هم بد بنظر نرسد. خندیدن شاید همه چیز را درست نکند اما زندگی را خیلی قابل تحمل‌تر می‌کند. پس به همین دلیل امروز به خودتان لطفی بکنید و اوقاتی را به خندیدن بگذرانید. چراکه این برای بدن‌تان، روح‌تان و تمام کسانی که اطراف شما هستند خوب خواهد بود.
منبع: دیجی‌رو

نظر شما