شناسهٔ خبر: 21492805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

افشای جزئیات جنایت جدید اسرائیل

دو روز پس از وقوع جنایت عظیم قتل عام در روستای مسلمان نشین سومور در جنوب لبنان به دست نظامیان جنایتکار صهیونیستی و مزدوران آنان جزئیات جدیدی از این فاجعه دهشتناک آشکار شده است.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 30 شهریور 63

چکیده:

  • آیت الله امامی کاشانی: ما نمی توانیم  قبول کنیم که غده سرطانی رژیم صدام در منطقه بماند.

 

  • هاشمی: هدف کنونی ما در جنگ کسب یک پیروزی استراتژیک نظامی –سیاسی است.

 

  • صهیونیست ها ساکنان یک روستای شیعه نشین در جنوب لبنان را قتل عام کردند.

 

  • بیانیه مشترک ایران و تانزانیا منتشر شد.

 

امامی کاشانی: منطقه با وجود صدام روی آرامش نمی بیند

در آستانه شروع هفته جنگ نماز جمعه این هفته تهران با حضور گسترده مردم و به امامت آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های این هفته تهران با اشاره به چهارمین سالگرد جنگ تحمیلی رژیم عفلقی عراق علیه ایران گفت: استکبار جهانی و ببرکاغذی عراق فکری کردند می توانند با برپایی جنگ جمهوری اسلامی را از بین ببرند ولی آنها به شجاعت و سلحشوری رزمندگان ما با پس گردنی از کشور ما خارج شدند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اکنون نیز بار دیگر صدای مظلوم نمایی سر داده و می گویند چرا ایران آتش بس را قبول نمی کند جنگی که به دستور استکبار به ما تحمل شده است. در حالی که ما نمی توانیم قبول کنیم که این غده سرطانی در منطقه بماند چون منطقه نمی تواند با وجود صدام آرام بماند. رژیمی که هواپیماربایی می کند یا در مکه مسلمانان را کشته و شهید می کند نباید از آتش بس صحبت کند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: آنها استدلال می کنند که نیروهای نظامی ایران به بن بست رسیده اند ولی وقتی معلوم خواهد شد که تبلیغات آنها دروغ است که رزمندگان ما بغداد را احاطه و رژیم عفلقی عراق را بیرون کنند. آنگاه معلوم خواهد شد که ایران به بن بست نرسیده و نخواهد رسید.(1)

 

تاکید هاشمی بر افزایش توان نظامی کشور

با حضور آیت الله  هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و گروهی از خانواده های شهدا مراسم پایانی چهارمین دوره آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پادگان امام حسین (ع) برگزار شد.

نماینده امام در شورای عالی دفاع در این مراسم پس از دیدن سان از نیروهای حاضر طی سخنانی با اشاره به کلام قرانی وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ گفت: قرآن با یک قطعه کوچک نیم سطری مسیر جوامع اسلامی را برای همه ادوار تاریخ تا قیامت مشخص کرده است یعنی آمادگی به منظور ارعاب دشمنان اسلام و بازداشتن آنها از تجاوزات این اعجاز قرآن راهنمای سیاست خارجی و نظامی ما است. ما اگر از اوایل انقلاب آمادگی امروز را داشتیم نه عراق جرات می کرد با جسارت به کشور ما حمله کند و نه استکبار جهانی در داخل کشور جرات شرارت داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز دیگر مانند اوایل جنگ نیست که هدف ما انهدام نیروهای دشمن و یا تصرف یک قطعه خاک باشد. هدف ما امروز به دست آوردن یک پیروزی استراتژیک نظامی سیاسی است و لذا این امر احتیاج به تامل، تفکر و شرایط مناسب زمانی و مکانی دارد که در همه ابعاد تحت مطالعه است.(2)

 

افشای جزئیات جنایت جدید اسرائیل

دو روز پس از وقوع جنایت عظیم قتل عام در روستای مسلمان نشین سومور در جنوب لبنان به دست نظامیان جنایتکار صهیونیستی و مزدوران آنان جزئیات جدیدی از این فاجعه دهشتناک آشکار شده است. این در حالی است که هنوز تعداد واقعی مسلمین قتل عام شده و سرنوشت بقیه اهالی این روستا مشخص نیست.

خبرگزاری رویترز گزارش داد با کنترل فوق العاده نظامیان اسرائیلی تعدادی از خبرنگاران مورد نظر اسرائیل اجازه یافتند تا دیدار بسیار کوتاهی از دهکده سومور داشته باشند. بر اساس این گزارش و به گفته یکی از نظامیان اسرائیلی صهیونیست ها 500 نفر از اهالی روستا را در میدان روستا جمع کرده و سپس آنها را به رگبار می بندند. در این جنایت نظامیان جنوب وابسته به ارتش آنتوان لحد نیز حضور داشتند.(3)

 

انتشار بیانیه مشترک ایران و تانزانیا

وزرای خارجه و انرژی تانزانیا که برای یک دیدار سه روزه در تهران به سر می بردند دیروز با بدرقه دکتر ولایتی وزیر امورخارجه کشورمان تهران را ترک کردند.

در پایان این دیدار بیانیه مشترکی در تهران و دارالسلام منتشر شد. در این بیانیه مشترک ایران و تانزانیا سیاست های آمریکا را عامل اصلی تنش در خلیج فارس، خاورمیانه، آمریکای مرکزی، دریای سرخ و جنوب آفریقا دانسته و خواستار فشار بیشتر بر رژیم صهیونیستی جهت انزوای این رژیم شده اند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 31 شهریور 63، ص 14
2. کیهان، 31 شهریور 63، ص 23
3. اطلاعات، 31 شهرویر 63، ص 16
4. اطلاعات، 31 شهرویر 63، ص 3

انتهای متن/

نظر شما