شناسهٔ خبر: 21492802 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شرکت 400 ناشر در نمایشگاه کتاب لرستان/ارائه کتب در قالب 230 غرفه

گروه فرهنگی: معاون ارشاد لرستان برگزاری نمایشگاه کتاب در لرستان را رخدادی بزرگ دانست و اظهارکرد: در این نمایشگاه نزدیک به ٤٠٠ ناشر در قالب ٢٣٠ غرفه ساماندهی شده‌اند تا پاسخگوی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در استان باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شیرزاد بسطامی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان چهارشنبه، 29 شهریورماه در نهمین جشنواره صنعت چاپ استان لرستان که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامی ما برخواسته از یک نیاز فرهنگی بود که به‌خوبی در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی قابل درک است.
وی افزود: ما در این شعار می‌گوییم که می‌خواهیم خارج از دایره شرق و غرب، استقلال پیدا کنیم و به آزادی برسیم و هشت سال جنگ تحمیلی آینه تمام نمای رشادت‌های جوانانی بود که از پیشانی‌های خود سنگر ساختند تا به حریم استقلال و آزادی ما خدشه‌ای وارد نشود.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه به نگاه ویژه دولت در جهت ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: امروز هنرمندان به‌واسطه‌ی هنرشان و اصحاب فرهنگ به‌واسطه‌ی تفکر و فعالیت‌شان صاحب ارج و مقام هستند و ما نیز در مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌دنبال پیاده‌سازی همین سیاست‌ها در سطح استان هستیم .
بسطامی برگزاری نمایشگاه کتاب در لرستان را رخدادی بزرگ عنوان و اظهارکرد: در این نمایشگاه نزدیک به ٤٠٠  ناشر در قالب ٢٣٠ غرفه ساماندهی شده‌اند تا پاسخگوی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در استان باشند.
وی با اشاره به افزایش تعداد چاپخانه‌های استان از ٤٨ واحد به ٦٨ واحد، از حاضران در جلسه خواست با ایجاد یک صندوق قرض‌الحسنه خودگردان، زمینه  رفع برخی مشکلات مالی فعالان این حوزه را فراهم آورند.
بسطامی گفت: یکی‌از راهکارهای توسعه بیش از پیش صنعت چاپ در استان ایجاد دوباره اتحادیه چاپخانه‌داران است که می‌تواند مشکلات بسیاری را در این حوزه مرتفع سازد.

نظر شما