شناسهٔ خبر: 21492675 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حضور 27 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در مدارس کردستان

گروه اجتماعی: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور بیش از 27 هزار نو آموز کردستانی، اولین روز مدرسه خود را جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، صدیقه عبداللهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان29 شهریورماه در آئین نمادین جشن شکوفه‌ها که با حضور مسئولین استانی در دبستان خسروی کردستانی ناحیه دو سنندج برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: 24 هزار نو آموز پیش دبستانی استان نیز با شرکت در جشن غنچه‌ها، اولین روز حضور خود در مدرسه را جشن می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در میان نهادهای اجتماعی، آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت جایگاه خاصی در جامعه دارد، گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در شکل گیری شخصیت و تکوین هویت دانش آموزان ایفا می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از مدرسه به عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت نام برد و بیان کرد: در مدرسه زمینه رشد و شکوفایی منابع انسانی فراهم می شود.

وی دوره ابتدایی را یکی از حساس‌ترین دوران تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: این دوره، دوره شکل گیری شخصیت، تأدیب و نهادینه کردن رفتار و آداب پسندیده و بیداری فطری دانش آموزان است.

عبداللهی با بیان اینکه دوره ابتدایی از لحاظ کمی و کیفی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: از 285 هزار دانش آموز استان بیش از 151 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول افزود: در اسناد بالا دستی توجه ویژه ایی به دوره ابتدایی شده است چرا که سرمایه گذاری در این سنین مطمئن ترین سرمایه گذاری است و می‌تواند در آینده موجب پیشرفت و ترقی جامعه شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: اولیا باید مسائل تربیتی را بر مسائل آموزشی مقدم دانسته و معلمان نیز در کنار مسائل آموزشی درس ایثار، مهربانی، بخشش و خدا پرستی را به دانش آموزان یاد دهند و دانش آموزان هم قدرددان نعمت های خداوند بوده و به بزرگتر ها احترام بگذارند.  

نظر شما