شناسهٔ خبر: 21492553 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پرسپولیسی به چه کسی پول را پرداخت می‌کند؟

ابهام‌های ادامه‌دار پرونده ژوزه

صاحب‌خبر -

شهروند| مدیران باشگاه پرسپولیس چندی پیش اعلام کردند دادگاه بین‌المللی ورزش رسما آنها را در پرونده شکایت مانوئل ژوزه محکوم کرده و آنها با نامه فیفا باید حق و حقوق کامل این مربی را پرداخت کنند. چند روز بعد از این اتفاق، مدیران باشگاه اعلام کردند تمام بدهی خود به مربی پرتغالی را تأمین کرده‌‌اند و به‌زودی آن را به حساب سرمربی سابق خود واریز خواهند کرد. در چنین شرایطی حالا ابهاماتی پیرامون این مسأله که هنوز رأی نهایی این پرونده صادر نشده در محافل ورزشی مطرح شده است.
همه به دنبال متن رأی
یکی از دلایلی که باعث قوت گرفتن چنین شایعه‌ای شده، نامه‌های فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس است که مدیران پرسپولیس آن را بی‌پاسخ گذاشته‌اند. در این رابطه محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون دو بار در نامه به علی‌اکبر طاهری رونوشت رأی مانوئل ژوزه را خواستار شده که به این درخواست هیچ پاسخی داده نشده است! البته طبق قوانین هیچ الزامی وجود ندارد که باشگاه پرسپولیس رونوشت رأی را در اختیار فدراسیون بگذارد! منتهی نکته قابل‌تامل اینجاست که فیفا هر زمانی حکمی در محکومیت یک باشگاه ایرانی صادر شده، علاوه بر ابلاغ حکم به باشگاه مذکور یک رونوشت هم برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده است. این‌بار اما برای نخستین‌بار چنین اتفاقی رخ نداده است تا شایعه صادر نشدن رأی قوت بگیرد! البته فدراسیون فوتبال می‌تواند با نامه‌نگاری با فیفا رونوشت این حکم را دریافت کند، اما باید دید نتیجه مذاکرات آنها با پرسپولیس چه خواهد شد.
رقم دقیق چقدر است؟
جدا از عدم پاسخگویی مدیریت باشگاه پرسپولیس به درخواست فدراسیون فوتبال،‌ عدم اعلام مبلغ دقیق بدهی به ژوزه و همچنین عدم ‌درج خبر دریافت رأی از فیفا در سایت اطلاع‌رسانی باشگاه به ابهامات درباره این پرونده افزوده است. تمام اهالی فوتبال ایران از مدت‌ها قبل می‌دانستند که پرسپولیس باید پول کامل مانوئل ژوزه را به این مربی پرداخت کند. منتهی در شرایط کنونی همه می‌خواهند با رونمایی از متن حکم فیفا هم ابهامات به وجود آمده برطرف و هم به‌صورت شفاف مشخص شود پرسپولیس باید چه مبلغی را به مربی سابق خود پرداخت کند. به هر‌صورت یکی دیگر از شایعات مربوط به پرونده این است که متن رأی به‌گونه‌ای است که مدیران باشگاه علاقه‌ای ندارند کسی در خارج از باشگاه از جزییات آن باخبر شود.

 

نظر شما