شناسهٔ خبر: 21492426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد

اعزام 25 هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه محرم

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: 25 هزار مبلغ از حوزه‌های علمیه در ماه محرم به مناطق مختلف اعزام می‌شوند که نیمی از این اعزام‌ها از شهر قم صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس رفعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان افزود: رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه خواستند که در خصوص فعالیت‌های این حوزه‌ها اطلاع‌رسانی شود و با همکاری اصحاب رسانه، این خواسته رهبر معظم انقلاب محقق می‌شود، برای قوی‌تر شدن اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های حوزه‌های علمیه، سخنگو برای این نهاد تعیین شود.
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: موضع رسمی حوزه در قبال جریان‌های مختلف اجتماعی و سیاسی توسط سخنگوی این نهاد بیان می‌شود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار منشور حوزه و روحانیت تدوین شد و این منشور به تایید مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید رسید، همچنین سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه تدوین شد.
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: تاسیس مرکز مطالعات راهبردی حوزه‌های علمیه که خواسته رهبر معظم انقلاب بود، و همچنین مرکز آموزش‌های کاربردی مهارتی حوزه‌های علمیه تأسیس شد.
رفعتی با ‌اشاره به تأسیس مجتمع آموزش عالی تبلیغ اظهار کرد: در این مجتمع رشته‌های مختلفی در خصوص تبلیغ به طلاب حوزه علمیه آموزش داده می‌شود، همچنین تأسیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری را در حوزه‌های علمیه در دستور کار داریم تا ارتباط طلاب پس از مهاجرت از شهر قم با مراکز علم ادامه پیدا کند.
رفعتی با‌ اشاره به مسئله طب سنتی در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این مسئله در شورای هماهنگی نهادهای حوزوی بحث شده و باید این مسئله با همکاری وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه پیگیری شود.

نظر شما