شناسهٔ خبر: 21491759 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رهبر انصارالله یمن:

تلاش جهت جدایی اقلیم کردستان توطئه ای باهمدستی آمریکاواسرائیل است

رهبر انصارالله یمن چهارشنبه شب به مناسبت سومین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب به مناسبت سومین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر سخنرانی کرد.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: اسرائیل یک سناریوی غربی است که موضوع تکفیری به منظور هدف قرار دادن امت و سیطره بر آن به این سناریو اضافه شده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تلاش‌ها برای جدایی اقلیم کردستان از عراق را توطئه تقسیم این کشور با همدستی آمریکا و اسرائیل برشمرد و گفت: آنچه در عراق روی می دهد تنها مختص این کشور نیست بلکه توطئه تقسیمی است که دامنگیر تمام کشورها از جمله یمن خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا و اسرائیل تضعیف ما و تبدیلمان به گروه های کوچک و چند پارچه است.

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه عملیات تقسیم با یک بحران سیاسی آغاز می شود و سپس با عناوین طائفه ای، مذهبی و نژادی پیچیده می شود تجربه تقسیم سودان را نمونه عینی بحران‌های مستمر در شمال و جنوب این کشور برشمرد.

رهبر انصارالله یمن همچنین مشکلات امت را نتیجه نداشتن آگاهی و مسئولیت برشمرده و اظهار داشت: رهایی از جنگ ها و فتنه ها تنها با مقابله با آنها با مسئولیت پذیری کامل میسر است.

وی با بیا اینکه عربستان و امارات در وضعیت جهل به سر می برند، گفت: دخالت دیگران در امور داخلی ما نقض حاکمیت یمن و نادیده گرفتن کرامت مردم است. خارجی ها بحران ها را مهندسی می کنند تا کشور را به سردرگمی و تجزیه برسانند. هرچه سلطه خارجی ها بیشتر شود بحران ها افزونتر شده و امنیت از بین می رود.

نظر شما