شناسهٔ خبر: 21491340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور استان های وزارت ورزش و جوانان:

چهار هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد

قزوین-ایرنا-مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از وجود چهار هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور خبر داد و گفت: تکمیل این طرح ها به 100 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایرج رحمانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از قهرمانان ناشنوا و کم شنوای استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نگاه خوب دولت و مجلس به ورزش در سال جاری امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه بخش قابل توجهی از طرح های نیمه تمام ورزشی کشور به بهره‌برداری برسند.
مدیرکل امور استان های وزارت ورزش و جوانان وضعیت زیرساخت های ورزشی کشور را نسبت به کشورهای منطقه مناسب دانست و ادامه داد: کشور ترکمنستان که به تازگی میزبان مسابقات داخل سالن آسیایی بود یک دهم امکانات کشور ایران را به لحاظ زیرساختی ندارد اما در کشورمان امکانات ورزشی تقریبا به صورت متوازن در همه استان‌های کشور توزیع شده است.
رحمانی ادامه داد: قبل از انقلاب تنها امکانات ورزشی کشور در مجموعه ورزشی انقلاب متمرکز شده بود ولی امروز چندین ورزشگاه 15هزار نفری، 20 تا 30 سالن پنج تا 6 هزار نفری و در اکثر شهرهای کوچک نیز حداقل یک سالن ورزشی بزرگ و یک استخر وجود دارد.
وی افزود:خوشبختانه در زیرساخت‌های ورزشی کشور کارهای بسیار زیادی انجام شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اعتبار هیات های ورزشی در سال جاری حداقل نسبت به سالهای گذشته سه برابر می شود، افزود: میانگین اعتبار هیات های ورزشی استان ها حدود سه تا چهار میلیارد ریال در سال است که امیدواریم این رقم در سال جاری به 10 میلیارد ریال افزایش یابد.
وی با اشاره به بودجه سازمان های مردم نهاد در بخش جوانان نیز گفت: بودجه این سازمان ها نیز در سال جاری هم در بخش جاری و هم در بخش عمرانی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
رحمانی با اشاره به احداث سمن سراها یا خانه جوانان در استان ها در دولت تدبیر و امید، گفت: حدود 2 هزار و 600 میلیارد ریال برای ساخت پروژه خانه جوان استان‌های کشور مصوب شده که در صورت تخصیص، اولویت احداث با مراکز استانها و بعد از آن در شهرهای بزرگ هر استان خواهد بود.
وی با اشاره به تعداد سمنهای کشور که در زیر مجموعه امور جوانان وزارت ورزش هستند، گفت: قبل از دولت تدبیر و امید حدود 40 تا 50 سمن در کشور وجود داشت که اکنون این رقم به حدود 2 هزار سمن رسیده و درصدد هستیم تا پایان برنامه ششم تعداد سمن های کشور را به پنج هزار مورد افزایش دهیم.
در پایان این مراسم از قهرمانان و مسئولان هیات ورزشهای ناشنوایان و کم شنوایان استان قزوین با اهدای لوح و جوایز تقدیر شود.
کاروان ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان استان قزوین در المپیاد ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان کشور که به میزبانی یزد برگزار شد، 15 نشان شامل چهار طلا، هشت نقره و سه برنز کسب کرد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما