شناسهٔ خبر: 21490981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نوری مالکی با طرح سازمان ملل درمورد همه‌پرسی کردستان مخالف است

نوری مالکی معاون رئیس جمهوری عراق مخالفت خود را با طرح نماینده سازمان ملل در عراق پیرامون همه‌پرسی اقلیم کردستان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به نقل از سومریة نیوز، نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق امروز (چهارشنبه) گفت، این طرح دربردارنده بندهای مغایر با قانون اساسی است.

معاون رئیس جمهوری عراق تاکید کرد: ما بر مخالفت خود با طرح ارائه شده از سوی یان کوبیچ، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق تاکید داریم، چراکه این طرح مدت‌های زمانی را برای موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات تعیین می‌کند که این مساله یک پیش شرط برای مذاکرات به حساب می‌آید و ما کاملا با آن مخالف هستیم.

مالکی گفت: ما مخالف برگزاری همه‌پرسی در کردستان و در مناطق مورد مناقشه هستیم و نتایج آن را نمی‌پذیریم چراکه این اقدام به صورت آشکارا با قانون اساسی عراق مغایرت دارد و اقلیم کردستان باید به دستورات دادگاه فدرال تن دهد و هر چه سریعتر همه‌پرسی را متوقف کند.

وی تاکید کرد: ما از تلاش‌های نماینده دبیرکل سازمان ملل در این خصوص قدردان هستیم اما قاطعانه مخالف بین‌المللی کردن بحران همه‌پرسی و تلاش برای کنار زدن نقش ملی هستیم چراکه این مساله ما را به جای نخست و به آشوب باز می‌گرداند./ ایسنا

نظر شما