شناسهٔ خبر: 21490552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

دکتر حسین کنعانی مقدم

اقدام جهادی در جنگ اقتصادی

صاحب‌خبر -

 مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای تاکید کرد دربرابر تحریم‌های جدید باید اقدام عملی صورت گیرد .
دومین روز از سومین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری روز گذشته به ریاست آیت‌الله احمد جنتی رییس این مجلس برگزار شد. آیت‌الله علم‌الهدی نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی پیش از دستور خود به موضوع «فتنه» پرداخت و گفت: اینگونه نیست که دشمن همیشه عملیات فتنه را از طریق نفوذ در جریان‌های مقابل انجام دهد. در بعضی موارد فتنه به وسیله عملیات روانی در خودی‌ها صورت می‎گیرد؛ مثل اینکه با شایعه‌سازی مبنی بر تغییر ذائقه مردم نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب،‌ در بین عناصر انقلابی نسبت به ترویج ارزش‌های انقلاب ایجاد یأس و ناامیدی می‎کند، اهداف خود در فتنه را با دامن زدن به شایعات دنبال کرده و ایجاد یأس و ناامیدی می‎کند.

   حقوق‌های نجومی چهره نظام را مخدوش کرد
حجت‌الاسلام علی معلمی نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری هم در نطق پیش از دستور خود، با انتقاد از تحمیل هزینه‌های زائد و تشریفاتی به بیت‌المال‌، نارضایتی مردم را از پیامدهای این شیوه دانست و گفت: دنیازدگی بعضی از مسئولین و بروز اختلافات طبقاتی دور از حد انتظار و اسباب آزردگی مومنین و نیروهای حزب اللهی را فراهم می سازد. بیکاری جوانان نیز از نکاتی است که انواع فساد در جامعه را به دنبال خواهد داشت و دشمن نیز با بهره‌برداری سوء از اینگونه مسائل در انقلاب و باورهای مردم رخنه می‌کند. نماینده مردم مازندران، عملکرد برخی بانک‌ها را نقد و خواستار اصلاح شیوه‌های وصول مطالبات از طرق قانونی در راستای احیای حقوق مردم شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در دومین روز از اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، طرح افزایش تعداد اعضا کمیسیون‌های سیاسی- اجتماعی و پاسداری و حراست از ولایت فقیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از تصویب این طرح، برای انتخاب اعضاء جدید، رأی گیری به عمل آمد. همچنین طرح افزایش تعداد کمیسیون‌ها پس از بحث و بررسی در صحن اجلاس و تصویب کلیات، جهت بررسی جزئیات و کار کارشناسی بیشتر به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری ارجاع شد.

   اقتدار درسایه رهبری
در جلسه اختتامیه هم نمایندگان مجلس خبرگان بیانیه ای را صادر کردند.در بخشی از این بیانیه آمده است؛ حضرت آیت‎الله خامنه‎ای«دام ظلّه العالی» خلف صالح امام با اقتدای به سیّدالشهداء(ع) در دنیای پرتلاطم و منطقه‎ پرآشوب کنونی، کشتی نظام اسلامی را هدایت و بر ساحل امنیّت و آرامش، رساند.
بند دیگری از بینیه خبرگان تاکید شده است که  این مجلسبا تأکید بر لزوم شایسته سالاری در تمام سطوح مدیریتی و ضرورت حفظ و صیانت از نیروهای انقلابی بر بازخوانی و بازتدوین سازوکارهای انتخاباتی براساس سیاست‎های کلّی انتخابات که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده تأکید می‎نماید و از قوّه‎ محترم قضاییه می‎خواهد به تخلّفات انتخاباتی با قاطعیت رسیدگی کند و از همه‎ی قوا و نهادها؛ خصوصاً دولت محترم می‎خواهد اجرای رهنمودهای ولایت در همه‎ عرصه‎ها به ویژه عرصه‎ی فرهنگی و اقتصادی را سرلوحه‎ی کار خویش قرار داده و مصوّبه‎ی شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و عفاف را اجرایی نماید و تلاش هماهنگ و جدّی خود را برای حلّ معضلات اقتصادی به ویژه مهار تورّم و ایجاد زمینه‎های تولید و اشتغالِ پایدار به کار گیرد، همچنین با اتّکاء به سیاستهای کلّی «اقتصاد مقاومتی»، به مبارزه با انواع قاچاق و مفاسد اقتصادی و اصلاح نظام بانکی، پرداخته و موجبات استقرار عدالت اجتماعی را فراهم سازد.
در ادامه این بیانیه آمده است؛ وضع و تمدید تحریم‎ها و طرح برخی توقّعات نابجا همچون بازدید از مراکز نظامی ایران و ایراد اتهامات و سخنان به دور از منطق و عرف دیپلماتیک و نابخردانه‎ رئیس جمهورِ تازه کارِ آمریکا، نه تنها خللی در عزم و اراده‎ ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد، بلکه ما را چون کوهی استوار در مقابله با دشمن جنایتکار، بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی منسجم‎تر و مصمم‎تر خواهد نمود؛ از مسؤولان مربوطه براساس تأکیدات مقام معظّم رهبری و مصوّبات مجلس شورای اسلامی، انجام اقدامات متقابل عملی در قبال بدعهدی‎ها،‌ تحریم‎های جدید و نقض برجام توسط آمریکا را خواهانیم. همچنین خبرگان در بندی از بیانیه خود تاکید کردند که شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات با پایش مستمّر فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی  و بخصوص ایجاد بستر‌های لازم برای تولید محتوای بومیِ متناسب با هویّت ایرانی ـ. اسلامی را فراهم آورند.
هشدار نسبت به نفوذ و فتنه هم از دیگر مفاد بیانیه نمایندگان خبرگان بود که در این زمینه در بیانیه آنها آمده است؛ همانگونه که پیش از این رهبر انقلاب  نسبت به «فتنه» هشدار داده‎اند. بی‎تردید، رصد و نظارت دستگاه‎‌های مسئول، به ویژه وزارت اطّلاعات و قوهّ‎ قضاییه، برای مسدود کردن راه‌های نفوذ و بالابردن سطح آگاهی و بصیرت جامعه، ضروری است.
 

نظر شما