شناسهٔ خبر: 21490544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 وزير نفت مطرح کرد:

دعوت از دانشجويان دانشگاه صنعت نفت براي مصاحبه استخدامي

وزير نفت گفت: دانشجويان دانشگاه صنعت نفت به زودي براي مصاحبه استخدامي دعوت مي‌شوند.

به گزارش تسنيم ،بيژن نامدار زنگنه در حاشيه اجلاس سراسري روساي دانشگاه‌هاي کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنيم در مورد اعتراضات دانشجويان دانشگاه صنعت نفت براي جذب و استخدام در وزارت نفت، گفت: ما با اين دانشجويان قراري نداريم. اين دانشجويان بورسيه هستند و در دوران تحصيل پول دريافت مي‌کنند.

وي درباره برنامه اين وزارتخانه براي اين دانشجويان، گفت: برنامه داريم که به زودي اين دانشجويان براي مصاحبه استخدامي به وزارت نفت بيايند.

وزير نفت در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم واگذار مي‌شود، گفت: اگر وزارت علوم در اين زمينه حرفي دارد، آن را دنبال کنند. ما فعلا داريم اين دانشگاه را اداره مي‌کنيم.

حمايت وزارت نفت از 3 هزار پايان‌نامه دانشجويي

همچنين ،وزير نفت از حمايت وزراتخانه متبوعش از 3 هزار پايان نامه دانشجويي با مبلغ بيش از 10 هزار ميليارد تومان خبر داد.

بيژن نامدار زنگنه وزير نفت در اجلاس سراسري رؤساي دانشگاه‌ها که در پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي در حال برگزاري است، با اشاره به همکاري وزارت نفت با دانشگاه‌ها، اظهار داشت: با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد ارتباط وزارت نفت با دانشگاه‌ها در دستورکار قرار گرفت.

وي افزود: تا سال 76 در هيچ دانشگاهي رشته‌هاي بالادستي نفت وجود نداشت و ما رشته‌اي به عنوان مهندسي مخزن، حفاري حتي در دانشگاه صنعت نفت نداشتيم اما با روي کار آمدن دولت يازدهم، ارتباط وزارت نفت با دانشگاه‌ها بيشتر شد و قراردادهاي مختلفي در اين زمينه منعقد شد.

وزير نفت به برخي از اين قراردادها اشاره کرد و گفت: قراردادي در زمينه مطالعات بهبود و افزايش برداشت از مخازن نفتي با 20 دانشگاه و پژوهشگاه در برنامه‌اي 10 ساله تنظيم شده است که طبق آن 200 ميدان نفتي که 52 مخزن نفتي است، طي برنامه‌اي 10 ساله به اين دانشگاه‌ها واگذار مي‌شود. مراحل اول و دوم اين قرارداد اجرا شده است و متوسط پيشرفت فيزيکي آن حدود 15 درصد بوده است.

زنگنه با بيان اينکه افزايش برداشت مهمترين مسئله وزارت نفت است، گفت: در تمام قراردادهايي که با شرکت‌هاي معتبر خارجي منعقد مي‌کنيم، پيوست فناوري داريم و از آنها مي‌خواهيم دانشگاهي را به عنوان شريک پژوهشي خود انتخاب کنند. اين يک فرصت خوب براي دانشگاهي‌هاست تا در زمينه فعاليت‌هاي پژوهشي نفتي فعال‌تر شوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ادامه داد: در مقوله پايين دستي نيز 12 قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي با اعتباري بيشتر از 700 ميليارد تومان منعقد شده است که به دنبال افزايش توليد در مسائل مورد نياز و پرمصرف وزارت نفت است. در اين برنامه يک دانشگاه، محور است و ساير دانشگاه‌ها با آن همکاري مي‌کنند.

وي افزود: دو مقوله بالادستي و پايين دستي پيوند خوبي را بين دانشگاه و صنعت نهادينه مي‌کند زيرا ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز عملياتي نفت در طول اين قراردادها با يکديگر به شکل روزانه است و باعث مي‌شود اين فوايد نصيب کل بخش صنعت کشور شود.

وزير نفت همچنين به حمايت از پايان نامه‌هاي دانشجويي اشاره کرد و گفت: وزارت نفت از سال 92 تاکنون از سه هزار پايان‌نامه دانشجويي ارشد و دکتري با اعتباري نزديک به 10 ميليارد تومان حمايت کرده‌ است. سقف حمايت از پايان نامه دکتري 12 ميليون تومان و ارشد 8 ميليون تومان است.

توليد نفت ايران به 4 ميليون بشکه در روز مي‌رسد

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران گفت: هم‌اکنون صادرات نفت خام کشور با احتساب ميعانات گازي بيش از 2 ميليون و 600 هزار بشکه در روز است که در نيمه دوم سال جاري، صادرات نفت خام به موازات افزايش ظرفيت توليد، افزايش خواهد داشت.

علي کاردر مديرعامل شرکت ملي نفت ايران در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: در حال حاضر توليد نفت خام کشورمان بيش از 3 ميليون و 800 هزار بشکه در روز است که طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين رقم تا پايان سال 96 به 4 ميليون بشکه در روز مي رسد.

وي افزود: هم‌اکنون صادرات نفت خام کشور با احتساب ميعانات گازي بيش از 2 ميليون و 600 هزار بشکه در روز است که در نيمه دوم سال جاري، صادرات نفت خام به موازات افزايش ظرفيت توليد، افزايش خواهد داشت.

معاون وزير نفت با اشاره به اولويت توسعه ميادين مشترک در رأس برنامه هاي وزارت نفت گفت: بيشتر افزايش ظرفيت هاي توليد نفت خام در ماههاي آتي در پروژه هاي افزايش ظرفيت هاي توليد ميادين مشترک رقم مي خورد.

وي ادامه داد: توسعه هر چه سريعتر ميادين مشترک نفتي و گازي محور اصلي مذاکرات اين روزهاي شرکت ملي نفت ايران با شرکت هاي متقاضي سرمايه گذاري در صنعت نفت است و پيش بيني مي کنم که در آينده نزديک شاهد امضاي قراردادهاي خوبي در اين بخش باشيم.

نظر شما