به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجتالاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، 29 شهریور در مراسم گشایش مدارس مكتب قرآن ثارالله در لامرد گفت: بین معلمان قرآن و دیگر معلمان دروس تخصصی یک ناهماهنگی و فاصله وجود دارد که در باعث ایجاد دوگانگی در دانشآموزان میشود.
وی افزود: اثری که معلمهای دروس ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی در معرفی توحید دارند در کلاسهای درس قرآنی و دینی وجود ندارد و دانش آموزان امروز هم بیشتر سیرت معلم را الگوی خود قرار میدهند.
حسینی گفت: این هماهنگی بسیار مهم است و تناقض مانع تربیت درست دانشآموزان و فرزندان میشود، البته در مدارس قرآنی انتظار بیشتری برای وجود این هماهنگی بین معلمان در راستای معرفی توحید و تربیت وجود دارد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با تأكید بر اینكه معلمان نباید به صورت جزیرهای عمل کنند و در مقاطع مختلف هم هماهنگ و منسجم باشند، گفت: با هماهنگی و انسجام میتوان از ظرفیتهای دیگر مراکز هم استفاده و اطلاعات و دستاوردهای خود را مبادله كرد.
حسینی افزود: برنامههای قرآنی در کنار برنامه درسی دیگر زمانی جدیت پیدا میکند که بین مدیریت و معلمها هماهنگی و انسجام باشد و معلمها هم باید دیگر رفتارهای اجتماعی به دانشآموزان آموزش دهند؛ این موضوع در آینده دانشآموزان تاثیر بسزایی دارد.
رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: آموزش و تعلیم قرآن وظیفهای است که ائمه بر دوش ما گذاشتهاند؛ چه والدینی که فرزند خود را در مسیر قرآن قرار میدهند و چه مربیانی که به تعلیم قرآن میپردازند هر دو مسبب غفران خداوند هستند.
نظر شما