شناسهٔ خبر: 21490279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نطق حجت الاسلام کلانتری در جلاسیه مجلس خبرگان:

باید در قوانین مربوط به شیوه برگزاری انتخابات بازنگری جدی شود

ماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از دلسوزان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که تا تحولی در شیوه برگزاری انتخابات به وجود نیاید،‌ مردم شیرینی مردم‌سالاری دینی مبتنی بر نظام مترقی ولایت فقیه را آن‌طور که باید، نخواهند چشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کلانتری نماینده مردم استان فارس در نطق پیش از دستور مجلس خبرگان در مجلس خبرگان رهبری درباره آسیب شناسی انتخابات سخن گفت.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و عظمت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مظاهر مردم سالاری دینی اظهار داشت: این امر عظیم، به رغم آثار میمون و ارزشمند آن، پیامدهای سوء و ناخوشایندی نیز داشته است. این پیامدها برخی کوتاه مدت و برخی بلند مدت است. آثار کوتاه مدت مانند تخریب‌ها،‌ عوام فریبی ها،‌ بداخلاقی های سیاسی، ‌معطل ماندن و یا کند شدن بسیاری از کارهای خرد و کلان در ماه های منتهی به انتخابات، حرف بودجه های کلان برای اجرا و نظارت بر انخابات و ...

حجت‌الاسلام کلانتری در همین زمینه ادامه داد: آثار بلندمدت آن مانند اختلافات و جناح‌بندهای سیاسی و انتخاب بسیاری از وزیران استانداران و مدیران اصلی کشور به مبنای مصالح جناحی و علائق سیاسی و نه بر مبنای شایسته سالاری،‌ انتخاباتی شدن فضای کشور و بروز شائبه سیای در اقدامات اجرایی از حدود یک سال مانده به انتخابات و ...

نماینده مردم استان فارس با بیان اینکه این واقعیت‌های تلخ و این پیامدهای سوء همه شواهد روشنی هستند بر ضرورت بازنگری جدی در قوانین مربوط به انتخابات، تصریح کرد: امروز بسیاری از دلسوزان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که تا تحول عمیق در شیوه برگزاری انتخابات به وجود نیاید،‌ مردم شیرینی مردم‌سالاری دینی مبتنی بر نظام مترقی ولایت فقیه را آن طور که باید نخواهند چشید. از نظر من باید در قوانین مربوط به انتخابات بازنگری جدی شود و برای این منظور،‌ طرح هایی ارائه شود و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما