شناسهٔ خبر: 21490171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز سالتحصیلی جدید طلاب و روحانیون اهل سنت

با حضور مسئولان و جمعی از طلاب و روحانیون، سال تحصیلی جدید طلاب اهل سنت استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، حجت الاسلام عسکر فعال آذر، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آغاز سالتحصیلی جدید طلاب و روحانیون اهل سنتاستان در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید طلاب اهل سنت آذربایجان غربی که امروز در سالن برق ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه انسان باید عالم، متعلم و یا محب اهل علم باشد، اظهار کرد: اگر انسان خود را با علم سنگین نکند، همچون پشه ای سرگردان با هر بادی مسیرش تغییر خواهد یافت.
وی تحصیل علم برای امورات دنیوی و لذت های شهوانی را آفت دانست و گفت: علم باید برای خودسازی و همچنین هدایت و نجات دیگران باشد.
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی خطاب به طلاب گفت: علم آموزی باید برای خدا و کسب رضایت الهی باید، اگر علم با تقوا و معنویت همراه نباشد بشریت را به چالش کشانده و به مسیر های منحرف سوق می دهد.
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در ادامه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به طلاب جدید گفت: بهترین روش برای تربیت طلاب حجره های سنتی است، طلبه ای به درد دین می خورد که خود را وقف دین و اسلام کند.
وی در پایان تأکید کرد: سیاست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، تقویت حجره های سنتی و تربیت عالمان دینی است که بتوانند در هدایت جامعه به سوی دینمداری نقش آفرینی کنند.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده ؛امام جمعه بوکان نیز با اشاره به جایگاه علما و روحانیان، اظهار کرد: علما بیش از هر قشری قابل احترام و تکریم اند چراکه بنابر فرموده نبی مکرم اسلام عالمان دینی راهنمای بشریت هستند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل به عنوان عالم به وظیفه خود در احیا دین اسلام عمل کرد، گفت: امام خمینی (ره) با بهره گیری از آموزه های اسلام که دیانت و سیاست را عین هم می داندبر علیه طاغوت به پا خواست و دین را احیا کرد.
امام جمعه بوکان گفت: تفکر جدایی دین از سیاست تفرقه دشمنان است که متأسفانه امروزه برخی از مسؤولان نیز بر آن دامن می زنند که باید بزرگان دین این موضوع را به آنها گوشزد کنند.
ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر نیز در این مراسم با اشاره به قرآن کریم گفت: قرآن کریم از معجزات الهی و دربردارنده علوم مختلف است که طلاب باید با تدبر در این کتاب مقدس بر علم و دانش خود بیفزایند.
وی خاطرنشان کرد: علم بدون دین منشأ ظلم است، همانطور که امروزه غرب به واسطه علم بدون معنویت در حال سلطه و استثمار کشورهای مختلف به ویژه ممالک اسلامی است.
امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه علم باید با عقل و عمل همراه باشد، گفت: همراهی علم با عقل و عمل موجب وحدت و همدلی می شود، اگر امروزه شاهد ظهور و بروز مذاهب و عرفان های مختلف هستیم نشأت گرفته از نفاق و ضعف در دینمداری است.
وی گفت: وحدت امت اسلامی در سایه تمسک به قرآن و آموزه های دینی ممکن است که حج امسال نمود وحدت مسلمانان بود.

نظر شما