شناسهٔ خبر: 21490158 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

­اجرای طرح آزمایشی هوشمندسازی در بندر چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح آزمایشی هوشمندسازی علایم کمک ناوبری بندر چابهار با موفقیت انجام شد.

صاحب‌خبر -
­اجرای طرح آزمایشی هوشمندسازی در بندر چابهاربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ بهروز آقایی گفت: علایم کمک ناوبری بندر چابهار شامل 9 بویه مجهز به چراغهای مخصوص در مسیر آبراه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری بوده، که مسیر ایمن برای ورود و خروج کشتی ها به بندر را بصورت شبانه روزی فراهم می کنند و اطمینان از سلامت و عدم خاموشی چراغ ها در شب، برای حفظ ایمنی ترافیک دریایی بندر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوریکه بررسی آماده به کاری مداوم بویه ها، از سوی تکنسین های دریایی الزامی است.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح بدون نیاز به حضور میدانی کارشناسان و با تلفیق سیستم الکترونیکی و مخابراتی، وضعیت به صورت 24 ساعته پایش می شود و کنترل بویه از طریقGSM ، GPRS و GPS در اختیار کارشناس مربوطه قرار می گیرد به گونه ای که بروز هر مشکل در بویه ها، از طریق تماس، پیامک و رادیو مودم، گزارش می شود.
بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ؛ آقایی در این باره ادامه داد: نصب و راه اندازی آزمایشی پروژه هوشمند سازی پنج عدد از بویه های موجود بندر چابهار، انجام و پس از تست های نهایی مربوطه، به صورت فعال تحویل اداره ایمنی و حفاظت دریایی شد.
وی افزود: طرح نهایی هوشمند سازی علائم کمک ناوبری، شامل باز طراحی چراغهای دریایی و سازگاری با سیستم وب و اندروید پس از حصول نتیجه طرح کنونی قابل دستیابی و اجرا خواهد بود.

نظر شما