شناسهٔ خبر: 21490112 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش در جنگل های شرق گلستان مهار شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از مهار آتش در جنگل های شرق این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوطالب قزلسفلو شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: مقارن پیش از ظهر امروز دو نقطه از مناطق جنگلی شرق گلستان در شهرستانهای کلاله و مراوه تپه طعمه آتش شد که با تلاش ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری دیگر دستگاههای مرتبط مهار شد.
وی بیان داشت: در پی آتش گرفتن درختان دست کاشت سوزنی برگ منطقه 'عرب داغ' کلاله و مناطق سخت گذر جنگلی 'چاتال' از توابع شهرستان مراوه تپه ماموران منابع طبیعی با تجهیزات لازم به منطقه گسیل شدند که مورد اولی در سطح سه هکتار پس از ساعتی مهار شد.
وی اظهار داشت: اما در مناطق جنگلی چاتال به دلیل سخت گذر بودن آتش تا عصر امروز ادامه یافت که با تشدید اقدامات و استفاده از تجهیزات سنگین آتش بُر به کمک سایر دستگاههای مرتبط ، حریق مهار شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نیروهای به کار گرفته شده در مهار حریق شرق گلستان در محل حضور دارند تا از شعله ور شدن دوباره آتش ممانعت کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اضافه کرد: علت بروز آتش و وسعت سوختگی از سوی کارشناسان منابع طبیعی بررسی و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع دارای اقلیم متنوع اعم از ساحل دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان است.
6204 /2729
* خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: کرمانی

انتهای پیام /*

نظر شما