شناسهٔ خبر: 21490029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اظهارات ترامپ کاملاً سطحی، بی اساس، بی مبنا و کذب بود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه کشورمان را کاملاً سطحی، بی اساس و کذب دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله سید احمد خاتمی پس از مراسم اختتامیه سومین اجلاس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: عراجیف ترامپ محکوم است و در شأن یک رئیس جمهور نیست که اینچنین سبک و بدون سند سخن بگوید. 
وی افزود: آنچه ترامپ در سازمان ملل متحد گفت مسائلی کاملاً بی اساس و کذب بود و در نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت، رؤسای سه قوه و مردم در مخالفت با آمریکا متحدند. 
سید احمد خاتمی تأکید کرد: اینکه ما اعتقاد به شعار مرگ بر آمریکا داریم یعنی مرگ بر دولتمردان اینچنینی نه مردم این کشور زیرا این دولتمردان آمریکا هستند که این کشور را به تباهی می برند و کشورشان را به جنگ می کشانند و تا وقتی سیاست های استکباری وجود دارد این شعارها نیز ادامه خواهد داشت. 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را خطری بسیار بزرگ دانست و افزود: دشمن مدتهاست در پی ایجاد اسرائیلی جدید در منطقه است که می خواهند آن را از تجزیه عراق آغاز کنند. 
وی تأکید کرد: روشن است که موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق مقدمه ای برای این پروژه است و اگر می خواهیم جنگ، درگیری، اختلاف و آدم کشی در منطقه نباشد باید از حالا مانع از این همه پرسی شد. 
آیت الله سید احمد خاتمی افزود: آنان در پی ایجاد غده سرطانی دیگری مانند اسرائیل در منطقه هستند و همه اعضای خبرگان این اقدام را به شدت محکوم می کنند. 
وی همچنین اشاره به مسئله پاکسازی نسلی در میانمار گفت: با وجود جنایت علیه مسلمانان این کشور رهبر میانمار که متأسفانه برنده جایزه صلح نوبل هم هست به دروغ و با کمال وقاحت مسلمانان را مقصر می داند. 
آیت الله خاتمی افزود: آنان مسلمان کشی می کنند انسان های بیگناه را می سوزانند، 400 هزار نفر را آواره کردند و با کمال وقاحت مسلمانان را مقصر می دانند. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شرایط کنونی می طلبد که جهان اسلام به فکر باشد که چنین فجایعی علیه مسلمانان شکل نگیرد مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند؛ این جنایات محکوم است اما غصه داریم از اینکه چرا جهان اسلام حرکت شایسته ای در این باره نشان نمی دهد!!؟
وی افزود: با این حال نگرانیم که هنوز این غم و ماتم تمام نشده است و در حالی که داعش و گروه های تکفیری در حال کشیدن نفس های آخرند در پی فتنه دیگری در عراق هستند. 
سید احمد خاتمی اظهار امیدواری کرد: مسئولان اقلیم کردستان عراق سر عقل بیایند و در زمین رژیم صهیونیستی بازی نکنند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تهدیدات فضای مجازی را نگرانی جدی نمایندگان این مجلس دانست. 
آیت الله سید احمد خاتمی گفت: جنگ تمام عیار فرهنگی در جریان است و ما نگران مسائل اخلاقی و فرهنگی هستیم. 
وی افزود: ما نگران این نیستیم که مردم مطالب را بدانند اما نگران هستیم که اجازه خوردن سم به مردم ندهند همچنان که اگر در شهری وبا بیاید آن شهر را قرنطینه می کنند وبای فرهنگی و سیاسی کمتر از میکروب وبا نیست. 
سید احمد خاتمی گفت: سخنان ما این است که دولت سایت ها و فضاهای فاسد را می شناسد پس مانع از آن شود؛ هیچ کشوری اجازه فعالیت بیگانگان در این عرصه را نمی دهد. 
وی افزود: حدود 40 میلیون نفر از مردم ما عضو کانال های فضای مجازی هستند؛ معنی اش این است که خط فکری، سیاسی و فرهنگی را از آن طرف می گیرند. 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: سخن این است که چنین سایت ها و فضای مجازی باید مدیریت شود که این وظیفه دولت و نظام اسلامی است.
سید احمد خاتمی همچنین تصریح کرد: مطلب دیگری که مکرر در جلسات گفته شد موضوع فاجعه بار حجاب است مسئله حجاب برای ما مسئله ای دینی و شرعی است. 
وی افزود: برخی به سمت بی حجابی می روند در حالی که انقلاب ما، اسلامی است. در جلسات گفته شد حداقل اقدام این است که دولت در نهادهای زیرمجموعه اش مانند بیمارستان ها و هواپیمایی دقت های بایسته را داشته باشد و نهادهایی که مدیریت دست خودشان است پیشگام ترویج حجاب شوند، حجابی که 10 آیه در قرآن کریم برای آن نازل شده است. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشی مطالبه گری خبرگان گفت: پیشنهادهایی برای پیگیری مطالبات بویژه از طریق برگزاری جلسات مشترک با هیئت دولت و هیئت رئیسه مجلس مطرح شده است. 
سید احمد خاتمی مردم را سرمایه های نظام دانست و افزود: اعضای خبرگان در مواجهه با مردم مشکلات را می بینند پس این مشکلات باید مطرح و حل و فصل شود. 
وی همچنین با اشاره به ادامه انتصاب استانداران و فرمانداران خواستار نظرخواهی از اعضای مجلس خبرگان در این انتصابات شد و گفت: برای نمایندگان خبرگان هم در این زمینه حریمی قائل شود. 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان همچنین مسئله آموزش و پرورش بسیار مهم دانست و افزود: مدیران آینده کشور در مدارس تربیت می شوند به این علت انتظار مجلس خبرگان رهبری این است که معلمان به عنوان امانت دار در این عرصه امانتدارانه عمل کنند.

نظر شما