شناسهٔ خبر: 21488901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی کاخ سفید:

ترامپ احتمالا توافق هسته‌ای را تغییر می‌دهد

سخنگوی کاخ سفید به صورت ضمنی اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور احتمالاً در آینده ای نزدیک تغییراتی را در «برجام» اعمال خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، «سارا هوکابی سندرز» (Sarah Huckabee Sanders) سخنگوی کاخ سفید امروز چهارشنبه در اظهاراتی از احتمال اعمال تغییراتی در توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در آینده ای نزدیک خبر داد!

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: زودتر از رئیس جمهور نمی شود اعلام کرد؛ اما اجازه دهید وی به وقتش این خبر را اعلام کند. ترامپ این مساله را مخفی نگه نمی دارد.

وقتی از «سارا هوکابی سندرز» درباره نوع اعلام تصمیم ترامپ سئوال شد، وی گفت: برنامه های مرتبط با توافق هسته ای کنونی ممکن است تغییر کند و رئیس جمهور برای اصلاح اشتباهاتی که بخشی از توافق است، دست به کار خواهد شد.

وی  در ادامه افزود: رئیس جمهور به وضوح گفت که موافق این توافق نیست و نیز اینکه توافق مذکور توافق بدی برای آمریکا بوده و او از زمانی که در منصب قدرت قرار گرفت هدفش این بود که تغییراتی را در آن اِعمال می کند.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ در سخنرانی روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توافق‌ هسته‌ای با ایران را «بدترین توافق در طول تاریخ» و «مایه شرمساری آمریکا» خوانده بود؛ ادعائی که واکنش ها زیادی را در محافل دیپلماتیک و رسانه ای با خود به همراه داشت.

گفتنی است، ساعاتی پیش مجری برنامه «امروز صبح» شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اِس» از نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اظهارات حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران در اولین مصاحبه اش در سفر به نیویورک که تصریح کرده بود خروج از برجام برای آمریکا هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت نیز سئوالی را مطرح کرد؛ «نیکی هیلی» بدون توجه به ۸ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در عقب نشینی آشکار گفته بود که این سخنان پیامی مبنی بر تصمیم وی به خروج از «برجام» نبود، بلکه پیام  عدم خرسندی او از این توافق بود.

نظر شما