شناسهٔ خبر: 21488899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری طرح های عمرانی دانشگاه شیراز

چهار طرح عمرانی دانشگاه شیراز با اعتبار ٢٤٠میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
بهره برداری طرح های عمرانی دانشگاه شیراز
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در مراسمی پیست  دو و میدانی تارتان با هزینه یک میلیارد تومان، طرح تعمیر و بازسازی مجتمع رفاهی و باشگاه دانشگاه با زیر بنای ۶ هزار متر مربع با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی، برج نوآوری با ۷۵۷۰ مترمربع زیربنا با هزینه ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و طرح تعمیر و بازسازی خوابگاه شهدای دانشگاه با زیربنای ۲۸۰۰ مترمربع با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: بزرگترین افتخار یک دانشگاه دانشمندان آن است که دانشگاه شیراز دانشمندانی دارد که علاوه بر علم در اخلاق و مدیریت هم خوش درخشیده اند.
 سیدضیاء هاشمی افزود: جایگاه دانشگاه شیراز و شیراز در عرصه علم و فرهنگ نیاز به گفت و گو ندارد و شیراز پایتخت تمدن و فرهنگ ایران زمین است و دانشگاه های شیراز به ظرفیت یک کشور توانمندی دارند .
سرپرست وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های عمرانی در دانشگاه ها، گفت: بهترین کار این است که به جای کلنگ زنی و شروع مجدد  به فکر بهسازی و استفاده از امکانات موجود دانشگاه ها باشیم که نشانه آن همین بهسازی مجموعه فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز است.

وی ادامه داد: با اعتراض های مختلفی در موضوع خوابگاه ها مواجه بودیم و امروز شاهد راه های خلاقانه در بهسازی و ساخت خوابگاه های جدید هستیم که یکی از این راه ها حضور خیرین است.

هاشمی به تشکیل بنیادهای خیرین حوزه دانشگاهها  در ۴ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: راه دیگر علاوه بر استفاده از کمک های خیرین، استفاده بهینه از امکانات موجود است . 

وی ادامه داد: رشد و توسعه علمی و رشد فناوری در کشور اولویت وزارت علوم است و تقویت دانشگاه و صنعت نیازمند یک حرکت جدی است.

سرپرست وزارت علوم گفت: دانشگاه برای جامعه مسئله نیست بلکه حل مسئله است و وظیفه داریم در جامعه حضور داشته و در حل مسائل کمک کنیم و دانشگاه ها باید اتاق فکر و بازوی علمی باشند.  
استاندار فارس هم گفت: دانشگاه شیراز باید مرجع و نقشه راهبردی سایر دانشگاه های استان فارس باشد.

 اسماعیل تبادار افزود: دانشگاه شیراز، دانشگاه مرجع است و نقشه راه مابقی دانشگاه ها باید از دانشگاه شیراز طی شود و وجود این دانشگاه و ارتباطش با دستگاههای اجرایی در بحث آموزش کارکنان و تولید علم می تواند بسیار موثر باشد.

تبادار تاکید کرد: پیوند دانشگاه با دستگاهای مختلف باید از حالت شعاری خارج شود و بی شک در دوره مدیریتی جدید استان ارتباط با دانشگاه شیراز به طور حتم توسعه می یابد . 

نظر شما