شناسهٔ خبر: 21488890 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدای دلنشین طبیعت را در باغ راه فدک تجربه کنید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم تابستانی شما ثبت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از پایتخت پر از دود و دم باید آدرس مکان دیدنی خوب را در اختیار داشته باشید تا پس از رفع خستگی حال و هوای خوبی برای شروع هفته کاری جدید پیدا کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پارک باغ راه فدک، تداعی گر بافت طبیعی و جنگلی

پشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان: "باغ راه فدک" با مساحت 27 هکتار، در منطقه 2 و در نزدیکی میدان صنعت در خیابان ایران زمین واقع شده است. این پارک در سال 93 و  درست در محلی احداث شده که تا چندی پیش محل تجمع برخی از معتادان و بی خانمان‌های شهر تهران بوده است.

پارک باغ راه فدک، تداعی گر بافت طبیعی و جنگلی 

استقرار المان‌های تزیینی و رنگ آمیزی‌های متنوع از جمله جلوه‌های بصری باغ راه فدک به شمار می‌رود و مواردی چون نقاشی‌های دیواری، نقاشی‌های پولیستر، کاشی شکسته، تعبیه المان و مجسمه‌های زیبا منظره چشم نوازی را برای بازدیدکنندگان از این مجموعه تفریحی فراهم کرده است.

عبور جریان آب در دل فضای سبز و وجود آبنما در باغ راه فدک به غیر از زیبا و دل انگیزتر کردن فضا صدایی از بافت طبیعی و جنگلی را در ذهن و دیده  شهروندانی که به این پارک می آیند، تداعی می‌کند. آبنماهای باغ راه فدک در 5 دستگاه با مناظری متفاوت و زیبا به بهره برداری رسیده است و پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

پارک باغ راه فدک، تداعی گر بافت طبیعی و جنگلی

امکانات رفاهی "باغ فدک"

از امکانات پارک باغ راه فدک می‌توان به گونه‌های گیاهی متنوع، مبلمان و تجهیزات شامل وسایل بازی کودکان، وسایل ورزشی مختلف، آب خوری‌ها، نیمکت، سطل زباله، آلاچیق و باربیکیو و غیره اشاره کرد.

باغ راه فدک مکان بسیار مناسبی برای گذران اوقات فراغت شما در کنار خانواده است. در این پارک به راحتی می‌توانید انواع ورزش‌ها مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، بدمینتون و غیره را انجام دهید و بعد از ورزش در نیمکت‌های چوبی تعبیه شده آن استراحت کنید.

بوفه و رستوران، ساختمان پلیس و ایستگاه دوچرخه، زمین چمن مصنوعی فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال نیز از بخش‌های رفاهی دیگر پارک باغ راه فدک به شمار می‌روند.

در مورد جای پارک نیز نگران نباشید. باغ راه فدک دارای پارکینگ اختصاصی است و همین طور حاشیه خیابان ایران زمین نیز جای مناسبی برای پارک خودرو شما به حساب می‌آید.

 پارک باغ راه فدک، تداعی گر بافت طبیعی و جنگلی

پوشش گیاهی پارک باغ راه فدک

از جمله گونه های گیاهی  پارک باغ راه فدک می توان به گونه‌های پهن برگ مثل درخت چنار(با 1706 اصله) نارون، تبریزی و زیتون اشاره کرد. درختان سوزنی برگ، سرو نقره‌ای (با 35 اصله) از فراوانی بیشتری برخودار بوده و به ترتیب شامل سرو شیراز، کاج تهران، توجا، کاج مشهد می شود.

وجود درختچه‌های مختلف در پارک باغ راه فدک همچون درختچه‌های زرشک زینتی، پیروکانتا (شیرخشتی)، شیر خشت، یوکا، خرزهره، دوتسیا، انواع رز و نسترن و غیره بخش دیگر پوشش گیاهی این مجموعه را تشکیل می‌دهد. از جمله گیاهان بالا رونده می‌توان به پیچ امین الدوله، پیچ آبجویی اشاره کرد. از گونه‌های گیاهان فصلی رایج پارک باغ راه فدک نیز می توان از کلم زینتی و بنفشه نام برد.

توصیه مسیر یاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به "باغ فدک"

برای دسترسی به باغ راه فدک لازم است خود را به میدان صنعت برسانید. برای این کار می‌توانید از ایستگاه میدان صنعت واقع در خط ۷ متروی تهران استفاده کنید. سپس خیابان خوردین را کمی به سمت شمال رفته و وارد خیابان ایران زمین می شوید، سپس خیابان را ادامه داده تا به ورودی پارک باغ راه فدک برسید.

 انتهای پیام/

نظر شما