شناسهٔ خبر: 21488786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

اخبار كوتاه شهرستانها

صاحب‌خبر -

انتقاد رئيس کل دادگستري استان‌البرز از تغييرات زياد در قوانين
کرج-خبرنگاررسالت:
رئيس کل دادگستري استان البرز با اشاره به اينکه نوآوري در قوانين اتفاقي همه‌گير در کشورهاي مختلف جهان است، گفت: متاسفانه آنچه در کشور ما اتفاق مي‌افتد سرعت زياد در تغييرات قوانين است که از ضعف در بدنه کارشناسي سيستم قانونگذاري ما حکايت دارد. به گزارش رسالت البرز و به نقل از روابط عمومي دادگستري کل استان البرز؛ احمد فاضليان در دوره آموزشي قضات دادگستري استان که براي بررسي راهکارهاي قضائي در زمينه کاهش جمعيت کيفري برگزار شد، اذعان داشت: يکي از شاخص‌هاي کارآمدي هر سازماني ميزان توانمندي‌هاي علمي منابع انساني آن سازمان است و آموزش نقش بسيار برجسته‌اي در ارتقا و تعالي سازماني دارد.وي افزود: در دستگاه قضائي به دليل اهميت و سختي کار، آموزش اهميت مضاعفي دارد؛ با توجه به تغييرات پي‌در‌پي در قوانين در دهه اخير نياز جدي به آموزش‌هاي نوين وجود دارد و ارائه اين آموزش‌ها به يک ضرورت تبديل شده است.

کتاب مستطاب قمپز به بازار آمد
قم-خبرنگاررسالت:
کتاب «مستطاب قمپز» گزيده اشعار ارائه شده در محفل طنزپردازان استان قم -قمپز- توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شد. اين کتاب که در 168 صفحه تنظيم شده و شامل اشعار برگزيده 30 شاعر طنزپرداز قمي‌ست، توسط انتشارات سوره مهر گردآوري شده‌است. در اين کتاب اشعاري از ناصر فيض، عباس احمدي، مهدي پرنيان، محمد عابديني و .... منتشر شده‌است. همچنين در هر بخش و پيش از اشعار هر يک از شاعران، صاحب اثر درمتني طنازانه به قلم عباس احمدي معرفي شده‌است. عباس احمدي مقد‌مه‌‌ اين کتاب با موضوع طنز و تعريف آن، طنز سالم و اصيل و دغدغه‌مند را گم‌شده‌ جامعه ماشيني و دچار روزمرگي، دانسته‌است. کتاب مستطاب قمپز محصول دفتر طنز حوزه هنري قم است و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم در انتشار آن مشارکت داشته‌است. اين کتاب دومين مجموعه شعر طنز شاعران قم است، حوزه هنري قم پيش از اين کتاب مجموعه اشعار «سوهان روح» را گردآوري و منتشر کرده بود.   

اجراي طرح سرشماري زنان ايراني داراي همسر غير ايراني در کشور
کرج-خبرنگاررسالت:
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان البرز گفت: بر اساس قانون مدني ايران فرزندان حاصل ازدواج زنان ايراني با همسر غير ايراني نمي‌توانند شناسنامه ايراني بگيرند و در سال هاي اخير تعداد قابل توجهي از زنان ايراني با مردان غيرايراني ازدواج نموده اند و فرزندان اين مادران نمي توانند شناسنامه بگيرند و فاقد هويت رسمي مي باشند از اين رو وزير محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعي از دولت درخواست نموده اند که براي اين فرزندان کارت هويت صادر شود و به همين منظور لايحه اي را به دولت داده اند که در حال پيگيري مي باشد. به گزارش رسالت البرز و به نقل از روابط عمومي اداره کل تعاون، کار و راه اجتماعي استان البرز؛ مهندس اسماعيل خليلي اظهار داشت: مادران ايراني که داراي همسر غيرايراني مي باشند مي توانند ابتدا کد ملي خود را به شماره سامانه پيامکي 2000195 ارسال نمايند و در مرحله دوم کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اين مادران و زنان تماس گرفته و در خصوص تعداد فرزندان و سال تولد آنها و ساير موارد از آنان سوالات لازم را مي نمايند.

مدير مخابرات منطقه استان کردستان:
پيگيري و کاهش لاوصولي ها ،عاملي مهم در پيشرفت و توسعه شرکت مخابرات است
سنندج-خبرنگاررسالت: 
مدير مخابرات منطقه استان کردستان در جلسه کميته اخذ لاوصولي که به ميزباني مخابرات منطقه کردستان وبا حضور استانهاي آذربايجان غربي،کرمانشاه، ايلام و کردستان برگزارشد،گفت: پيگيري و کاهش لاوصولي امري مهم در توسعه شرکت مخابرات استان است و با کاهش لاوصولي و دريافت بدهي هاي مشترکين به عنوان کسب درآمد، مي‌توان در راستاي توسعه زير ساخت هاي مخابراتي و ارائه خدمات با کيفيت گام برداشت چرا که توسعه بسترهاي ارتباطاتي نقش اساسي در ارتقا سطح آگاهي و فرهنگ مردم استان دارد.به گزارش روابط عمومي مخابرات منطقه کردستان دکتر آزاد حکمت افزود: اميدوارم با بهره گيري از خرد جمعي، توان گروهي و بهره جستن از تجارب ارزشمند ديگر استانها به بهترين شيوه براي کاهش لاوصولي دست يابيم كه بتوانيم گام هاي موثري در اين حوزه برداريم که نتيجه آن مي تواندکسب درآمد و سرمايه گذاري در پروژه هاي مخابراتي باشد.

مسئول سازمان بسيج سپاه اردبيل تصريح كرد:
حمايت از ايده‌هاي برتر دانش‌آموزي در اردبيل 
اردبيل-خبرنگاررسالت:
مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل گفت: به طور ويژه از ايده‌هاي برتر دانش‌آموزي در اردبيل حمايت مي‌کنيم و در اين زمينه تمام تلاش خود را به‌کار مي‌گيريم.فاضل احدي در جلسه مشترک اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل با سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل اظهار داشت: حمايت از دانش‌آموزان برتر و فراهم کردن شرايط و بسترهاي لازم براي گسترش استعدادهاي آنان براي ما از اهميت به‌سزايي برخوردار است که تمام تلاش خود را براي تحقق اين موضوع به‌کار مي‌گيريم.وي افزود: نخبه پروري، نخبه داري و نخبه ياري سه مقوله اصلي هستند که از اولويت‌هاي اين سازمان محسوب مي‌شود و بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم در اين زمينه پياده‌سازي شود تا بتوانيم به تمامي اهداف و ماهيت وجودي و اهداف تشکيل بسيج علمي پژوهشي پرداخته و مشکلات و موانع موجود در اين زمينه را برطرف کنيم.
استاندار اردبيل تصريح كرد:
هزينه 60 ميليارد تومان اعتبارات فني و اعتباري براي احياي واحدهاي توليدي در اردبيل 
اردبيل-خبرنگاررسالت:
استاندار اردبيل گفت: 60ميليارد تومان از محل اعتبارات فني و اعتباري براي کمک به واحدهاي توليدي به ويژه واحدهايي که قبل از سال 91 آغاز به فعاليت کرده‌اند، استفاده مي‌کنيم.
مجيد خدابخش در جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي که در سالن اتاق بازرگاني اردبيل برگزار شد اظهار داشت: يکي از مشکلات واحدهاي توليدي و مجتمع‌هايي که در استان اردبيل احداث مي‌شود نبود مشاوره و بررسي توجيه اقتصادي طرح قبل از احداث است چرا که بررسي و مطالعه بازار فروش قبل از احداث واحد توليدي نيازمند يک مشاور قوي است.
وي گفت: بايد قبل از سرمايه‌گذاري و احداث يک مجتمع تفريحي، خدماتي  يا توليدي توجيه اقتصادي مجموعه نيز توسط مشاورهاي مربوطه شناسايي و بررسي شود.استاندار اردبيل بيان کرد: اگر مشاوره طرح توجيه اقتصادي نداشته باشد بعد از سرمايه‌گذاري خود واحد توليدي در بحث فروش به مشکل بر خورده و در پرداخت تسهيلات بانکي نيز به طور قطع مشکل‌آفرين خواهد بود و اين خود سبب آغاز اختلافات بين بانک‌ها و واحدهاي توليدي مي‌شود.

در راستاي توسعه دولت الکترونيک؛
14 نوع فرم تقاضا و خدمت در شرکت گاز استان اصفهان به صورت مکانيزه ايجاد شده است
اصفهان-خبرنگاررسالت:
به گزارش روابط عمومي شرکت گاز استان اصفهان، مديرعامل اين شرکت بابيان اين مطلب و با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي توسعه دولت الکترونيک گفت: با استقرار سامانه هاي الکترونيکي مردم و شبکه دولت، اتوماسيون اداري، سيستم5s
( نظام آراستگي )تا حد زيادي استفاده کاغذ در مکاتبات اداري گاز اصفهان حذف شده است.
مهندس علوي، با اشاره به اجراي طرح الکترونيکي فرم هاي تقاضا در ارائه خدمات به واحدها و کارکنان بيان داشت: اين طرح  از سال 83  آغاز شد و در هر سال تعدادي از فرم ها ي مربوط به تقاضاها و درخواست ها که به‌صورت کاغذي و دستي انجام 
مي شد ، مکانيزه شده و در سيستم اتوماسيون اداري شرکت تعريف گرديد.وي، اظهار داشت: در حال حاضر 14 نوع فرم تقاضا شامل؛ فرم درخواست وسيله نقليه، اخذ شماره پروانه انجام کار ايمني، درخواست مجوز تردد افراد/خودرو، درخواست گواهي اشتغال به کار، درخواست دو ماه علي الحساب حقوق، وام اضطراري، علي الحساب 
حقوق و دستمزد، کاريابي، بازرسي فني، درخواست فوق العاده جذب، ماموريت، علي الحساب وام ها، درخواست خدمات راه دور سخت افزار و نرم‌افزار، الکترونيکي شده و در سامانه اتوماسيون اداري (بريد) اين شرکت قرار گرفته است.

نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي:
 آلودگي آب شرب در بناب 
سلامت مردم  را تهديد مي کند
 بناب- خبرنگاررسالت:
 نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه از درآمدهاي نفتي در عمران و آباداني کمتر استفاده مي شود؛ گفت: متأسفانه محدوديت هاي مالي در کشور باعث شده تا اجراي طرح هاي عمراني به تعويق افتاده و نارضايتي شهروندان را در پي داشته باشد.
براساس اين گزارش، ضياءالله اعزازي در نشست بررسي مشکلات شهرستان بناب در جمع مسئولان و اعضاي شوراي اسلامي شهر بناب با اعلام اين مطلب افزود: اما با تمام تنگناهاي مالي، اقدامات مؤثري در حوزه بهداشت و درمان انجام شده به‌طوري که در شهرستان بناب 5 مرکز بهداشتي با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهند رسيد.وي همچنين آلودگي آب شرب بناب را معضل بزرگ شهروندان بنابي اعلام کرد و افزود: متأسفانه آب شرب بناب که از طريق چاه هاي منطقه تأمين 
مي شود، طبق شاخص هاي اعلامي در حداقل وضعيت شرب قرار دارد و نمي توان گفت آب شرب بناب پاک است!
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مشکلات آلودگي آب شرب در بناب روزي دامن سلامت مردم بناب را خواهد گرفت، لذا  مسئولان نبايد نسبت به سلامت مردم بي توجه باشند.

مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر  :
 مدل تعالي، فرصتي براي شناسايي فرصت هاي بهبود و حرکت
 به سوي تعالي است
بوشهر-خبرنگاررسالت:
مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به اهميت استقرار مدل تعالي در اين شرکت ، تحقق اين مهم را فرصتي مناسب جهت شناسايي فرصت هاي بهبود و حرکت به سوي تعالي برشمرد.به گفته مديرعامل شرکت گاز استان بوشهر ، در راستاي استقرار اين مدل، امکان ارزيابي و دريافت بازخورد در زمينه اجراي اقدامات بهبود ميسر گرديده و تصويري مناسب از وضعيت آرماني و مطلوب يک سازمان ارائه مي شود.
مهندس حسيني اضافه نمود : با به کارگيري اين مدل ، ضمن اين که يک سازمان مي تواند ميزان موفقيت خود را در اجراي برنامه‌هاي بهبود در مقاطع زماني مختلف مورد ارزيابي قرار دهد، امکان مقايسه عملکرد خود با ساير سازمان ها و به ويژه با بهترين آنها را خواهد داشت.وي ادامه داد: در حال حاضر شرکت گاز استان بوشهر به منظور استقرار مدل يادشده اقدامات متعددي در دست اجرا داشته و با جديت در حال پياده سازي برنامه‌ها و مصوبات تعيين شده مي باشد.

نظر شما