شناسهٔ خبر: 21488353 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سپید | لینک خبر

تشریح آخرین وضعیت درمانی حسن رحیمی

صاحب‌خبر -

مهر: رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در تشریح آخرین وضعیت حسن رحیمی از روند درمانی و بهبودی او پس از عمل جراحی دو ماه پیش اظهار رضایت کرد.
تورج ملک محمدی بابیان اینکه حسن رحیمی تا اواخر سال جاری می‌تواند باقدرت به کشتی بازگردد، اظهار داشت: «حسن رحیمی بعد از عمل جراحی روی زانوی مصدومش که اوایل مردادماه انجام شد، خوشبختانه روند درمانی خوبی را تا به امروز پشت سر گذاشت و ما امیدوار هستیم این قهرمان ملی بتواند به‌زودی به دوران اوج خود بازگردد.»
او تصریح کرد: « جراحی حسن رحیمی به نحوی بود که هم‌زمان سه مصدومیت زانوی او مورد جراحی قرار گرفت. خوشبختانه مصدومیت مینیسک، غضروف و ACL او به‌خوبی جراحی شد و وی توانست بلافاصله پس از ۲۰ روز بعد از عمل جراحی، عصا را نیز کنار بگذارد.»
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی در ادامه به روند کنونی درمان رحیمی اشاره کرد و گفت: «او هم‌اکنون با حضور مداوم در فدراسیون پزشکی ورزشی مشغول فیزیوتراپی و کامل کردن مراحل درمانی خود است و با جدیت و انگیزه‌ای که از او شاهد هستم، مطمئنم رحیمی تا حداکثر ۵ ماه دیگر می‌تواند به وضعیت ایدئال برای تمرینات سنگین کشتی برسد.»
ملک محمدی در پاسخ به اینکه وضعیت مصدومیت کمر و گردن کمیل قاسمی چگونه است، گفت: «کمیل شرایط متفاوت و بهتری نسبت به رحیمی دارد و مدت‌هاست مشغول درمان ویژه است. البته او همچنان باید مراحل پایانی درمانی خود را طی کند تا بتواند خود را برای حضور در میدان‌ها پیش رو مهیا سازد.»
او در پایان گفت: «کشتی ورزش پر برخوردی است که مصدومیت‌های مختلف با این رشته عجین شده و نمی‌توان گفت هیچ ورزشکاری از مصدومیت در امان است. اما می‌توان این احتمال را به حداقل رساند و در صورت وقوع هر مصدومیتی به‌سرعت وارد فاز درمان شد. ضمن اینکه ما پزشکان و متخصصان بسیار متبحر و باتجربه‌ای داریم که خوشبختانه تاکنون توانسته‌اند قهرمانان بزرگ و ملی ورزش ایران را پس ا مصدومیت‌های شدید، درمان و دوباره راهی میدان کنند.»
حسن رحیمی و کمیل قاسمی ملی پوشان المپیکی کشتی آزاد ایران به دلیل مصدومیت نتوانستند تیم ملی را در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ فرانسه همراهی کنند، اما کادر فنی تیم ملی همچنان امیدوار است این نفرات بتوانند به‌زودی تا پایان سال برای حضور در مسابقات آتی به جمع ملی پوشان ملحق شوند.

نظر شما