شناسهٔ خبر: 21488337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زاهدی:

اجرای قوانین حوزه دانش‌بنیان سبب ایجاد تحولات چشمگیر در پیشرفت کشور می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر قوانین حوزه دانش‌بنیان عملیاتی شود، شاهد تحول چشمگیر در حوزه پیشرفت فناوری‌های نو خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اختتامیه چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری ایران در مصلی تهران، گفت: قوانین بسیار مترقی در حوزه حمایت از فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس تصویب شده که اگر این قوانین عملیاتی شود، شاهد تحول چشمگیر در پیشرفت کشور خواهیم بود. 

وی افزود: یکی از قوانین که اختصاص به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، قانون رفع موانع تولید است که سال 93، تصویب شد و به تازگی آئین‌نامه اجرایی آن با تغییر به دولت ابلاغ شد.

زاهدی گفت: همچنین اختیاراتی به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای حضور در شرکت‌های دانش‌بنیان دادیم و معافیت‌های مالیاتی ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فضای کسب و کار و در چرخه تولید علم جزو کشورهای عقب‌افتاده هستیم که باید ابتدا اصلاحاتی در درون خود ایجاد کنیم.

وی گفت: در سال 1400 باید درصد تولید محصولات با فناوری متوسط به بالا از کل محصولات کشور بیشتر باشد و سهم این محصولات از تولید ناخالص داخلی باید به 5 درصد برسد، رتبه صادرات این محصولات نیز در منطقه هشتم هستیم که باید به سوم برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما