شناسهٔ خبر: 21487704 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تسهیل مسیر تردد زائران اربعین حسینی اولویت اکنون وزارت راه است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داوود کشاورزیان روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در شهرستان مهران برگزار شد تاکید کرد: قطعه ای از راه ارتباطی ایلام - مهران که هم اکنون در دست ساخت و اجرا است باید قبل از ایام اربعین امسال افتتاح شود.
وی همچنین اضافه کرد: افزون بر راه ،دیگر طرح ها و اقدام های زیرساختی که هم اکنون در پایانه مرزی مهران در حال اجرا هستند نیز با تلاش مضاعف تا اربعین امسال تکمیل شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیازهای شهر مهران برای اسکان ، تردد وتوقف خودرو زائران افزود: تلاش می شود قیر مورد نیاز بهسازی پارکینگ تامین شود.
وی همچنین استفاده از ظرفیت شبکه کنونی برق مهران برای افزایش روشنایی کمربند غربی شهر مهران توصیه کرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: در ایام اربعین 2 دستگاه ماشین آتش نشانی با تجهیزات و امکانات لازم از طرف شهرداری تهران در پایانه مرزی مستقر می شود .
استاندار ایلام نیز دراین نشست تردد امن و تسهیل جمعیت میلیونی زائران اربعینی را از جمله مهم ترین مسائل و موارد در حال پیگیری ستاد اربعین استان ایلام عنوان کرد.
محمد رضا مروارید گفت: عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن محور 105 کیلومتری ایلام- مرز مهران سال گذشته اغازشد که با پیگیری و تلاش در ایام اربعین پارسال 30 کیلومتر ان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی اطمینان داد: مجموعه دست اندرکاران تلاش دارند که تا شروع تردد زائران اربعینی35 کیلومتر دیگر از مسیر ایلام - مهران تکمیل و چهارخطه شود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به واسطه مزیت امنیت و کوتاهی مسافت تا اماکن زیارتی عراق به یکی از مرزهای پرتردد کشور به عتبات عالیات کشور همسایه تبدیل شده است.
اقامه سوگواری اربعین حسینی در کربلای معلی پیشینه ای دیرین نزدشیعیان دارد اما عزیمت و جضور چند میلیون نفر در کمتر از 2هفته به عراق و درکربلای معلی پدیده ای بی سابقه قلمداد شده است مهران محور تردد و تراکم حضور این زائران است.
درحالیکه متوسط روزانه گذر مسافران و زائران ایران وعراق از مرزمهران شش هزار نفر گزارش شده درایام اربعین حسینی سه سال گذشته استان 580 هزارنفری ایلام و شهر 20 هزار نفری مهران شاهد و پذیرای تا 2 میلیون نفر زائر بوده است.
هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر 7172/6034

انتهای پیام /*

نظر شما