شناسهٔ خبر: 21487378 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

توصیه پلیس به رانندگان در روزهای آخر تابستان

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راه استان ایلام از شمارش معکوس پلیس در روزهای پایانی شهریور ماه خبر داد و گفت: این روزها حضور گسترده هموطنانمان در برگشت از سفرهای تابستانی تمامی محورهای مواصلاتی استان تحت پوشش کامل پلیس قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از کانال اطلاع رسانی پلیس استان ایلام، سرهنگ رضا همتی‌زاده، رئیس پلیس راه استان ایلام، با بیان اینکه رفتارهای ناصحیح رانندگانی که با ارتکاب تخلفات حادثه ساز در جاده ها برای خود و دیگر رانندگان  ایجاد ناامنی می‌کنند مورد رصد قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات بخشی از حقوق شهروندی است و عدم رعایت مقررات صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: برابر بررسی‌های بعمل آمده بیشترین میزان تصادفات و تلفات جاده ای در شهریورماه بوده است که تعداد زیادی از هموطنانمان در اثر عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست داده اند.
وی اضافه کرد: با شروع فصل پاییز و بارش های پراکنده در سطح استان که خطرناکترین وضعیت را برای جاده و خودرو بوجود می‌آورد و زیر قطرات باران، گرد و خاک و سایر آثار باقیمانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه موجود در خلل و شکاف آسفالت ترکیب شده و سطح لغزنده‌ای را بوجود می‌آورد و به همین دلیل اصطکاک خودرو با جاده کم می‌شود و احتمال سر خوردن خودرو را افزایش می‌دهد.
همتی‌زاده عنوان کرد: با شروع باران ضروری است که با سرعت مطمئنه و یکنواخت حرکت نمایند و در سر پیچ‌ها از سرعت خود کاسته و در هنگام کم کردن سرعت از ترمز ناگهانی و برداشتن پا از روی پدال گاز و فشار دادن آن به طور ناگهانی خودداری کنند.

نظر شما