شناسهٔ خبر: 21487246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان دولت آذربایجان‌شرقی برگزار شد؛

نظمی: ورزش کارمندان راندمان کاری در ادارات را افزایش می‌دهد/ صادقی: سلامتی تنها مقوله نیابت‌پذیر زندگی نیست

آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره مسابقات فرهنگی، ورزشی کارکنان دولت آذربایجان‌شرقی در دانشگاه هنر تبریز با حضور جمشید نظمی مدیرکل ورزش و جوانان استان و نمایندگان نهادها و ارگانهای دولتی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزرش آناج به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، شانزدهمین جشنواره مسابقات فرهنگی، ورزشی کارکنان دولت استان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با شعار ورزش، امید و همدلی در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های تنیس روی میز، فوتسال، طناب کشی و والیبال در رده آقایان و طناب کشی، دارت و آمادگی جسمانی برای بانوان از 11 شهریور در تبریز آغاز و در مجموع 40 تیم در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند.

در آیین اختتامیه این رقابت‌ها، جمشید نظمی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت ورزش کارمندی و تأثیرات مثبت آن در راندمان کاری گفت: بر کسی پوشیده نیست که ورزش جزء نیازهای اساسی جسم و روح آدمی است و جامعه ی سالم و پر نشاط در گروی توسعه ورزش است و پرداختن به آن به خصوص در محیط کارمندی باعث ایجاد روحیه ای پرانرژی، پرنشاط و فعال در بین کارمندان خواهد بود. 

وی ادامه داد: فواید ورزش و نشاطی که انسان پس از ورزش کردن پیدا می کند بر کسی پوشیده نیست و این مهم به خصوص برای کارمندان ادارات که ساعت ها پشت میزهای خود در حالتی ثابت می نشینند ضروری تر است همچنان که روح سالم در بدن سالم است. 

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی اظهار داشت: ورزش می‌تواند باعث ارتقای روحیه و افزایش راندمان کاری کارکنان شود و بنابراین هزینه برای ورزش، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود، سرمایه گذاری که با اندکی توجه نتایج مثبتی را برای سیستم در پی خواهد داشت که آثار آن را می توان در افزایش بهره وری سرمایه انسانی، راندمان کاری پرسنل، حفظ آمادگی جسمانی و روحی کارکنان، کاهش مرخصی های استعلاجی، افزایش روحیه جمعی و کار تیمی و در نهایت تکریم ارباب رجوع مشاهده کرد.
 


رسول صادقی، رییس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه سلامتی تنها مقوله نیابت پذیر زندگی نیست، افزود: برخی نیازهای انسانی و زندگی را میتوان به افراد از جمله کسب درآمدو سایر اتفاقات روزمره زندگی سپرد ولی هیج گاه نمی توان سلامتی و حفظ ان را به نیابت به کس دیگه ای سپرد و باید برای حفظ سلامتی و ارتقاء ان باید با ورزش ارتقاء داد.

وی در ادامه بیان داشت: افزایش امید به زندگی و کیفیت زندگی در جامعه افزایش یافته و این حاصل افزایش درصد توسعه ورزش همگانی در جامعه است .

رییس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: توسعه ورزش عامل مهم در سلامت و تندرستی کارکنان دولت است و در تقویت نشاط و شادابی آنها نقش اساسی دارد و بر این اساس مقرر شده هر سال 2 دوره رقابتهای کارکنان دولت استان برگزار شود که دوره بعدی بهمن ماه بمناسبت دههد فجر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این مسابقات به منظور توسعه ورزش، ایجاد نشاط و رشد سلامت کارکنان دولت برگزار می‌شود.

صادقی اهمیت دادن مدیران استان به ورزش در بین کارکنان دولت را مورد تاکید قرار داد و افزود: در جهت توسعه ورزش کارمندان و ترویج شادابی و نشاط در بین کارکنان دولت؛ برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی ضرورت است. 

به گفته وی، اداره کل ورزش و جوانان و کمیته ورزش کارکنان دولت هیات ورزش‌های همگانی استان در راستای ترویج ورزش کارکنان اقدام به برگزاری این مسابقات براساس قوانین فدراسیون‌ها کرده است. 

صادقی بالا بردن کارایی و راندمان کاری کارکنان دولت همانند دیگر منابع و نیروهای انسانی جامعه را نیازمند برخورداری آنان از سلامت روانی وجسمانی ،نشاط وآرامش دانست که تامین داشتن چنین ویژگی در گرو زندگی سالم و پرتحرک در جهت سلامت عمومی میسر می باشد.
 


در پایان رقابت‌های فوتسال، تیم آموزش و پرورش در دیدار فینال 2 بر 1 از سد بانک ملی گذشت و قهرمان شد و تیم تامین اجتماعی 6 بر 3 دادگستری را برد تا به مقام سومی برسد.

در مسابقات تنیس روی میز آقایان، تیم آموزش و پرورش مقام اول تیم دانشگاه فرهنگیان مقام دوم و تیم پتروشیمی مقام سوم این مسابقات را کسب کرد و در والیبال آقایان نیز آموزش و پرورش قهرمان شد و تیم‌های بانک ملی و پتروشیمی دوم و سوم شدند.

در رقابت‌های بخش بانوان، در رشته طناب کشی تیم آموزش و پرورش به مدال طلای تیمی رسید و تامین اجتماعی و ورزش و جوانان دوم و سوم شدند و در آمادگی جسمانی بانوان، آموزش و پرورش بر سکوی اول ایستاد و تامین اجتماعی دوم شد و اداره کار و رفاه اجتماعی در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رقابت‌های دارت بانوان آمور الیاتی قهرمان شد و آموزش و پرورش و میراث فرهنگی دوم و سوم شدند.
 


در بخش انفرادی رقابت‌های دارت، سولماز مقدمی از مدیریت و برنامه ریزی قهرمان شد و حاجیه انصاری از آموزش و پرورش و مریم سجادی از امور مالیاتی دوم و سوم شدند.

در رقابت‌های طناب کشی شانزدهمین دوره جشنواره کارمندان دولت آذربایجانشرقی به میزبانی دانشگاه هنر تبریز برگزار شد و تیم میزبان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

تیم آموزش و پرورش نیز به مقام نائب قهرمانی رسید و تیم اداره کل ورزش و جوانان به مقام سومی بسنده کرد.
 

نظر شما