شناسهٔ خبر: 21487233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

21هزار و 313 دانش آموز اول ابتدایی در اردبیلی راهی مدارس شدند

با نواخته شدن زنگ شکوفه ها روز چهارشنبه، 21 هزار و 313 دانش آموز اول ابتدایی در اردبیل راهی مدارس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اردبیل، احمد ناصری درآیین نواخته شدن زنگ شکوفه ها از فعال شدن سه هزار و 395 مدرسه درسال تحصیلی جدید در استان خبرداد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: 19 هزار فرهنگی در سطوح مختلف اداری، مدیریت مدرسه و اموزگار آموزش و تربیت 230 هزار دانش آموز استان را برعهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از امروز 21 هزار و 313 کلاس اولی راهی مدرسه شدند تا زمینه تحصیل آنها برای اولین بار فراهم آید گفت: ما تمام امکانات و تجهیزاتمان را مهیا کردیم تا دانش‌‌آموزان در بهترین فضا و شایسته‌ترین امکانات بتوانند در سال تحصیلی جدید و در بهار تعلیم و تربیت به امر آموزش و پرورش بپردازند.

ناصری عنوان کرد: تمام مدارس به ویژه مدارس تازه احداث شده توسط خیرین و همچنین نوسازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی آماده شده که همزمان با این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: از روز شنبه با صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت آغاز می‌شود تا دانش‌آموزان و معلمان در کنار اولیا یک سال تحصیلی بانشاط، پرطراوت و بالنده‌ای را آغاز کنند.

ناصری اظهار کرد: ما در حالی آغاز سال تحصیلی را با تکیه بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین در مسیر تغییر و تحول آغاز می‌کنیم که در سال تحصیلی گذشته یک شرایط مناسب و درخشانی را در همه حوزه‌ها و بخش‌ها شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر توسعه و پیشرفت از اولیا گرفته تا معلمان، ‌مدیران و مسئولان سهیم هستند، گفت: در همه کشورها زیرساخت و زیربنای توسعه آموزش و پرورش است و از همین‌رو توجه به نظام تعلیم و تربیت می‌تواند زمینه رشد و تعالی را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته در حوزه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی، پرورشی، تربیتی، ورزش و ارتقای سطح مهارت زندگی و همچنین مقابله و پیشگیری با آسیب‌های اجتماعی به توفیقات گران‌سنگی پیدا کردیم.

وی افزود: در همه این شاخص‌ها بر اساس ارزیابی‌های انجام شده آموزش و پرورش استان اردبیل جزو دستگاه برتر معرفی شده است.

ناصری افزود: بر اساس سیاست وزارت آموزش و پرورش و راهبرد عملیاتی کردن این سیاست‌ها باید در همه بخش‌ها یک فضای رقابتی سالم در مدارس برای دانش‌آموزان فراهم آید تا در آزمون‌های سراسری و کنکور بتوانیم به جایگاه برتر و متعالی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه همچنان ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی جزو اولویت‌ها است، گفت: شعار امسال نیز بر همین اساس و با تکیه و اتکا به اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین نامگذاری شده که قطعا در آموزش و پرورش پویا اثربخش و تحول‌گرا همچنان تاکید داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نقش اولیا و همراهی آنها را در موفقیت آموزش و پرورش یک نقش ممتاز و غیرقابل انکار توصیف کرد و گفت:  در راستای تحول‌گرایی ما باید به سمت جلب مشارکت‌های مردمی به ویژه همراهی اولیا با مدرسه همت و تلاشی واقعی داشته باشیم که در این زمینه تمام همت آموزش و پرورش نیز بر این امر مصروف شده است.

ناصری ضرورت تقویت برنامه‌های ورزشی، فعالیت‌های مذهبی و دینی، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و تربیتی را در کنار ارتقای سطح آموزش و مهارت زندگی دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: ما باید دانش‌اموزی را تربیت کنیم تا در سخت‌ترین شرایط بهترین و عقلانی‌ترین تصمیم‌ها را گرفته و به یک انتخاب باارزش دست بزند.

وی سهم خانواده‌ها را در مسیر تربیت و تعالی نسل آینده 70 درصد و نقش مدرسه را 30 درصد اعلام کرد و گفت: اگر این دو در کنار هم و به شکل مکمل اقدام کنند قطعا دانش‌آموزان با مهارت‌های زندگی آشنا شده و توان مقابله با آسیب‌های اجتماعی را پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هدف اصلی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رقم زدن یک فضای سالم تربیتی توصیف کرد و افزود: به اذعان همه کارشناسان باید امر پیشگیری از سوی مدرسه و خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما