شناسهٔ خبر: 21487194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

درخواست مجدد ۲ حزب مطرح کُرد برای به تعویق انداختن همه پرسی

۲ حزب مطرح کرد با صدور بیانیه مشترک مجددا خواهان به تعویق افتادن همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از سومریه نیوز، در بیانیه مشترک جنبش التغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق آمده است: برگزاری این همه پرسی در شرایط نامساعد کنونی کمکی به استراتژی‌ها نمی‌کند و این اقدام خطری برای آینده ملت ما به شمار می‌آید.

پیشتر نیز این ۲ حزب در بیانیه‌ای مشترک بعد از نشست رهبرانشان در سلیمانیه اعلام کرده بودند که خواستار موکول شدن برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به زمانی بهتر و طی روند قانونی آن از سوی پارلمان اقلیم هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از طرفهای سیاسی کردستان می‌خواهیم تا به درخواستهای بین المللی مبنی بر به تعویق انداختن همه پرسی اقلیم کردستان پاسخ مثبت دهند. این همه پرسی در کرکوک و مناطق مورد نزاع به درگیریهای مسلحانه و آشوب و احتمال از دست دادن این مناطق می‌انجامد. وقوع درگیری میان نیروهای پیشمرگ و عراقی به نابودی اوضاع امنیتی کنونی در بیشتر مناطق کردستان و سخت شدن اوضاع برای ساکنان آن منجر می‌شود.

عبدالقادر محمد یکی از نمایندگان ائتلاف کردستان تاکید کرد که بررسی سخنان مقامات بغداد و کردستان این کشور نشان از احتمال پذیرش طرح ارائه شده از سوی برخی کشور‌ها در خصوص همه پرسی دارد.

نظر شما