شناسهٔ خبر: 21487178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

۵ نفر از عناصر ناامنی و شرارت در کرمان به دار مجازات آویخته شدند

کرمان - رئیس کل دادگستری استان کرمان از اجرای حکم اعدام پنج نفر از عناصر و عوامل ناامنی و شرارت در استان کرمان طی چند روز گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ریگان اظهار داشت: امنیت مردم شوخی بردار نیست و دستگاه قضائی با قاطعیت با کسانی که مرتکب جرائم خشن می شوند و امنیت مردم را خدشه دار می کنند برخورد می نماید.

وی گفت: طی چند روز گذشته حکم اعدام پنج نفر از عناصر و عوامل ناامنی در جنوب و شرق استان کرمان که از جهت اتهامات محاربه، شرارت، سرقت مسلحانه، آدم ربایی، قتل عمد محکومیت حاصل کرده پس از سیر مراحل و تشریفات قانونی در زندان و بعضا در ملاء عام به مرحله اجرا در آمده است.

موحد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای گسترش عدالت، رفاه و ایجاد امنیت پایدار شکل گرفته است؛ عنوان کرد: هدف ما ارائه خدمات قضائی با کیفیت در کوتاه ترین زمان به مردم شریف استان است.

وی هدف از عزل و نصب ها را توسعه خدمات قضائی با کیفیت برشمرد و افزود: مسئولان نباید لحظه ای از تفکر خدمت گذاری به مردم خارج شوند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: جای تاسف است که تمامی سازمان ها و نهادهای حقوق بشری غربی در قبال جنایات علیه مسلمانان مظلوم میانمار سکوت و چشم بر این جنایات بسته اند.

وی توجه مدیران قضایی به موضوع حقوق عامه را مهم دانست و افزود: یکی از وظایف مهم دستگاه قضائی مطالبه گری در حقوق عمومی است.

موحد تصریح کرد: تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را با آغاز هفته دفاع مقدس فرصتی  مغتنم است تا ارتباط قطعی این دوحادثه تاریخی در جریان مکتب اهل بیت (ع) وآثار و برکات آنها در احیای اسلام و تفکر شیعی تبیین شود.

وی ادامه داد: واقعیت های دوران دفاع مقدس به ویژه اینکه فرهنگ ایثار وشهادت ملت ایران در دوران دفاع مقدس باید گفته شود و از ارکان پیروزی انقلاب و استمرار پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران روحیه فداکاری و ایثار شهداء و جانبازان در برهه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

موحد بیان داشت: امتداد مسیر ایثار و جانفشانی توسط شهیدان مدافع حرم گویای این است که نهضت عاشورا جریان و استمرار دارد و ریشه های تفکرات دینی و مقدس را در این کشور تقویت و مستحکم می کند.

وی گفت: کربلا و مکتب عاشورا بهترین پایگاه اسلام برای حرکت و خیزش و قیام است و آنان که معرفت و بصیرت عاشورایی یافتند انسانهایی هستند که عزت و آزادگی و ایثار و شهادت و رستگاری را پیشه کردند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: انقلاب اسلامی ایران؛ دوران دفاع مقدس آمیخته به فرهنگ عاشورا بود و خون شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و شهدای حرم ریشه در زلال کربلا دارد.

موحد گفت: فلسفه وجودی حکومت دینی و حاکمیت اسلامی را برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم به ویژه محرومان است تا تحت این حاکمیت زندگی سالم داشته و در آسایش وامنیت به سر برند و ستمی بر آنها روا نشود و حقی از مردم ضایع نگردد و به عزت و اقتدار اسلامی برسند.

وی تصریح کرد: واگذاری و پذیرش مسئولیت ها نیز در اسلام در راستای استقرار و گسترش عدالت اجتماعی و خدمت رسانی به هموطنان در همه ی عرصه های اجتماعی است.

موحد ادامه داد: در نگرش اسلامی مسئولیت امانت و بار سنگینی است که بر عهده و دوش فرد قرار می دهند.

وی گفت: هرچه مقام و جایگاه بالاتر و مهمتر باشد وظیفه خدمتگزاری بیشتر و سنگین تر می شود و بر همین مبنا وظیفه پیامبران الهی درقبال مردم بالاترین بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان با تقدیر از خدمات قربان شاهینی رئیس سابق دادگستری ریگان گفت: امین سلطانی رئیس جدید دادگستری ریگان از قضات موفق، متعهد و باسواد دادگستری استان کرمان محسوب می شود.

نظر شما