شناسهٔ خبر: 21487171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نیکی هیلی: ترامپ از توافق هسته‌ای راضی نیست/ ما باید شاهد توقف آزمایش‌های موشکی ایران باشیم

71443

نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کشورش درباره توافق هسته‌ای را یک پیام آشکار مبنی بر این دانست که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای راضی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه خبری سی بی اس در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل درباره برجام که آن را توافقی شرم‌آور و یک سویه خوانده بود، گفت: این یک پیام آشکار درباره تصمیم رئیس‌جمهور (درباره توافق هسته‌ای) نیست، بلکه یک پیام آشکار مبنی بر این است که وی از توافق هسته‌ای راضی نیست و اینکه آمریکا به دلیل این توافق امن‌تر نشده است.

وی در ادامه این گفت‌وگو به اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در یک گفت‌وگو واکنش نشان داد که تاکید کرده است، برجام یک تعهد چند جانبه بین‌المللی و مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل است بنا بر این خروج از این تعهد هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا خواهد داشت.

هیلی در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد او (رئیس‌جمهور ایران) باید به جای تمرکز روی اینکه آیا ما از توافق خارج می‌شویم یا نه شروع به رعایت قواعد کند. وی باید قاچاق تسلیحات را متوقف کند. دست از دخالت در نقاط مختلف خاورمیانه و حمایت از تروریست بردارد. ما باید شاهد توقف آزمایش‌های موشکی ایران باشیم.

وی همچنین مدعی شد: این اوست که به تعهداتش در توافق پایبند نبوده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل که از زمان روی کار آمدن‌اش مواضعی بسیار تند و خصمانه علیه ایران اتخاذ کرده است همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا اعلام عدم پایبندی ایران به برجام خواهد بود گفت: این تصمیمی است که تنها به رئیس‌جمهور مربوط است و او باید این تصمیم را اتخاذ کند. اگر رئیس‌جمهور بخواهد پایبندی ایران را تائید نکند قطعا توجیهات لازم برای این کار را دارد.

انتهای پیام

نظر شما